عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی:

دست دادن با اوباما خلاف شأن دیپلماسی انقلابی است

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی گفت: با توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری اصلا صحیح نبود که رئیس دستگاه دیپلماسی ما در عرصه سیاست خارجی با رئیس جمهور آمریکا برخوردی داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۶۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 06 October 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام جواد نوروزی در واکنش به دست دادن وزیر امور خارجه با اوباما گفت: دولت شعار تدبیر سر می‌دهد اما عمل دولتمردان در عرصه سیاست رنگ بی‌تدبیری دارد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسائل هسته‌ای ایده نظام اسلامی و خطوط قرمز از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده است گفت: در حقیقت محور مذاکرات ما با دولت آمریکا صرفا مسئله هسته‌ای است و طبیعتا مسائل هسته‌ای هم به یک توافق نسبی رسید که اکنون در مجلس در حال بررسی و ارزیابی نهایی است.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی افزود: با توجه به خطوط قرمز ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری اصلا صحیح نبود که رئیس دستگاه دیپلماسی ما در عرصه سیاست خارجی با رئیس جمهور آمریکا برخوردی داشته باشد و به وی دست دهد.

نوروزی ادامه داد: متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داد که ما در منطقه و در سرزمین منا با اقدامی ظالمانه از سوی دولت عربستان مواجه بودیم و طبیعتا وابستگی دولت عربستان بر آمریکا برای همگان روشن و واضح است.

وی گفت: انتظار می‌رفت که در حقیقت دستگاه دیپلماسی ما در قبال عوامل این حادثه و پشتیبانان آن به ویژه آمریکا قاطعانه برخورد می‌کرد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در دنیای دیپلماسی توجیه این اقدام مبنی بر اینکه برخورد به صورت اتفاقی حادث شده، به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار