سالن اختصاصی کشتی در رودسر احداث می‌شود

کد خبر: ۱۰۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 05 October 2015
رضا مودبی توجه به آمایش سرزمین و پرداختن به ورزش‌هایی که همسو با شرایط زیست محیطی و نیز وضعیت جسمانی مردم منطقه باشد را از اهداف و اولویت‌های ساختار ورزش برشمرد و گفت: احداث سالن اختصاصی کشتی در بخش رحیم آباد رودسر برآیند اندیشه‌های سازمانی در روندتوسعه وعدالت ورزشی در بین همهٔ اقشار جامعه است.

وی نگاه ساختاری به رشته‌های ورزشی‌ای چون بوکس را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تأسیس سالن اختصاصی بوکس در رودسر که از جوانان سخت کوش و برومندی برای عرض اندام در این رشته برخوردار است، از ضرورت‌های نگاه توسعه محور به ورزش در سال جاری خواهد بود.

مودبی که تجارب ارزنده‌ای در ورزش چه از جهت فنی، آکادمیک و مدیریتی داراست، در راستای آمایش سرزمین، قابلیت‌های جوانان شهرستان ۱۵۰ هزار نفره رودسر را در رشته‌های وزنه برداری، بوکس کشتی، فوتبال، والیبال و ورزش‌های ساحلی قابل اعتناء ارزیابی کرد و افزود: به لحاظ وسعت ۱۵۰۰کیلومتری شهرستان رودسر و تنوع آداب و سننی که در نواحی جلگه و کوهستان این شهرستان وجود دارد ورزش‌های بومی و محلی از جمله کشتی گیل مردی با اقبال گسترده مردمی مواجه است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودسر احداث جایگاهی برای تثبیت و توسعه کشتی گیله مردی را پاسخگویی به خواست مردم در حفظ آداب و سنت‌های بومی و محلی برشمرد و گفت: شهرستان رودسر با برخورداری از بیشترین ورزشکار در این رشته ورزشی از قهرمانانی سود می‌برد که قابلیت توسعه این آیین کهن را در سطوح ملی و بین المللی دارا می‌باشد.

وی توجه ویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به توسعه ورزش همگانی را یک موقعیت برجسته برای دستیابی به اهداف پیش رو دانست و افزود: باید از توانمندی برخی ارگان‌ها مانند میراث فرهنگی و گردشگری و نیز شهرداری‌ها در اجرای این پروژه مهم استفاده بهینه کرد چرا که اصولاً ورزش‌های بومی و محلی از جمله کشتی گیله مردی قابلیت بالایی در جذب و ماندگاری گردشگران دارد.

مودبی ورزش همگانی را بستر و مبدأ رویش استعدادهای ناب در رشته‌های مختلف ارزیابی کرد و گفت: احداث سالن‌های اختصاصی در رشته‌هایی که با آمایش سرزمین همخوانی داشته باشد ما را در حصول به اهداف ورزش کمک خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار