تیم شهرداری اردبیل واگذار می‌شود

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل و بر اساس بخشنامه وزارت کشور در واگذاری تیم‌ها به بخش غیردولتی از فصل آینده تیم شهرداری اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲ 05 March 2015

با تصویب اعضای شورای شهر اردبیل و بر اساس بخشنامه وزارت کشور در واگذاری تیم‌ها به بخش غیردولتی از فصل آینده تیم شهرداری اردبیل به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

به گزارش ساوالان خبر، در جلسه شورای شهر اردبیل که بررسی بودجه شهرداری اردبیل در حوزه سازمان فرهنگی ورزشی انجام شد، سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: ورزش فوتبال در ایجاد و تقویت بستر نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار است به طوری که اگر بیشتر از چهار میلیارد تومان در این حوزه هزینه شود قطعا نتایج مفید و مثبتی را به همراه خواهد داشت.

محمد فیضی ادامه داد: بر اساس بخشنامه‌ای که وزارت کشور اعلام کرده است باید دستگاه‌های دولتی و نهادهایی همچون شهرداری از تیم‌داری کناره‌گیری کنند که بر همین اساس ما باید تیم شهرداری اردبیل را با فروش و واگذاری به بخش غیردولتی زمینه ادامه فعالیت حرفه‌ای آن را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: ما در سال‌جاری به دلیل اینکه تیم شهرداری اردبیل به دسته یک صعود کرده و تیم بسته شده بود با تامین و ترزیق اعتبار از آن حمایت کردیم اما در بودجه سال ۹۴ باید نسبت به واگذاری آن اقدام کنیم چراکه در واگذاری این تیم الزامات قانونی باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با بیان اینکه صعود تیم شهرداری اردبیل به لیگ یک زمینه حضور تماشاگران پرشوری را در ورزشگاه‌‌ها فراهم کرده و باید از این تیم حمایت همه‌جانبه انجام شود،‌ افزود: به دلیل آنکه تیم‌داری در شهرداری اردبیل به شکل حرفه‌ای ممنوع شده ما باید با تعیین تکلیف تیم شهرداری علیرغم میل باطنی به ورزش همگانی همت کنیم تا بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کند.

رحیم آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در سایه توسعه برنامه‌‌های ورزشی به شکل حرفه‌ای و آماتور جزو ضرورت‌ها و اهم کارها است، اظهار کرد: ما باید با برنامه‌ریزی درست و واگذاری کارهای ورزش حرفه‌ای به بخش خصوصی سعی کنیم تا زمینه ترغیب بیشتر مردم را به ورزش همگانی فراهم کنیم چراکه حفظ و ارتقای سلامتی مردم در سایه ورزش امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: ما به جای هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه ورزش حرفه‌ای می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های لازم را در ورزش همگانی و توسعه این برنامه‌ها انجام دهیم که انتظار می‌رود در این زمینه یک حرکت مفید و موثر را شاهد باشیم.

سهم بانوان در ورزش شهرداری نباید نادیده گرفته شود

دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه گفت: از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتباری که برای حوزه ورزش همگانی و حرفه‌ای در سال آینده پیش‌بینی شده باید سهم ورزش بانوان در مجموعه شهرداری اردبیل به شکل ملموس و واقعی دیده شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری افزود: با توجه به اینکه بخش عظیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و ضرورت دارد از حمایت‌های جدی برخوردار باشند ما تاکنون در حوزه ورزش بانوان ردیف مستقل هزینه‌کرد نداشتیم که امیدواریم سهم بانوان از ورزش شهرداری اردبیل تعیین شود.

سالار شاکر دیگر عضو شورای شهر اردبیل با بیان اینکه شهرداری نباید نگاه متولی همه رشته‌های ورزشی باشد، عنوان کرد: باید در قالب سرفصل‌های تعیین شده فعالیت‌های شهرداری اردبیل محدود باشد چراکه هدف اصلی سازمان فرهنگی ورزشی و ماموریت آن تنها ورزش نیست بلکه پرداختن به دیگر کارها و برنامه‌های اولویت‌دار است.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد از چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ورزشی شهرداری اردبیل در بخش حرفه‌ای و ورزش همگانی از رقم چهار میلیارد تومان اعتبار برای رشته فوتبال در سه ماه اول سال آینده یک میلیارد پرداخت شود تا با واگذاری تیم شهرداری اردبیل به بخش خصوصی مابقی اعتبارات در توسعه ورزش همگانی هزینه شود که ۱۳۰ میلیون تومان برای توسعه ورزش برادران و ۱۲۰ میلیون تومان توسعه ورزش خواهران و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت مشترک هزینه شود.

در این جلسه اعضای شورای شهر اردبیل از شهردار خواستند تا زمینه واگذاری و فروش امتیاز تیم شهرداری اردبیل را تا پایان فصل جاری لیگ دسته یک کشور فراهم کند تا از سال آینده این تیم به همت بخش خصوصی در مسابقات لیگ کشور حضور داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار