نهاوندتاوان اختلافاتش راداده است

استاندار همدان با بیان اینکه مسئولان نهاوند باید از اختلافات و حاشیه‌ها بپرهیزند، گفت: نهاوند دیگر جای تنش و مجادله‌های قومی و سیاسی نیست زیرا به اندازه کافی تاوان این اختلافات را داده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 05 October 2015
استاندار همدان با بیان اینکه مسئولان نهاوند باید از اختلافات و حاشیه‌ها بپرهیزند، گفت: نهاوند دیگر جای تنش و مجادله‌های قومی و سیاسی نیست زیرا به اندازه کافی تاوان این اختلافات را داده است.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در شورای اداری شهرستان نهاوند اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، 495 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی نهاوند اختصاص یافت.

وی گفت: از این میزان 25 میلیارد تومان آن صددرصد تأمین شده و مابقی تخصیص نیز برای پروژه‌هایی است که به صورت طرح‎های مشارکتی در شهرستان قابل اجراست.

استاندار همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های عمرانی مانند بیمارستان 160 تختخوابی که در این سفر مقرر شد تا پایان سال 95 افتتاح شود، طرح فاضلاب شهری، دانشکده علوم انسانی، دو مجتمع آبرسانی، آبیاری تحت فشار طرح‌هایی بوده‌اند که در سفر هیئت دولت اعتبار آنها کامل تخصیص یافته و اعتبار این پروژه‌ها به 25 میلیارد تومان می‌رسد.

وی تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور مقرر شد پروژه‌هایی به صورت مشارکتی انجام شود که در این میان سهم نهاوند از بین همه شهرهای دیگر استان بیشتر است.

نیکبخت با بیان اینکه سد گرین یکی از پروژه‌های مهم و حذف‎نشدنی است که در این سفر 230 میلیارد تومان اعتبار گرفت، تصریح کرد: قرار شد بانک کشاورزی به عنوان سرمایه‌گذار و شرکت خاتم‌الاوصیاء به عنوان مجری طرح ساخت این سد را به عهده بگیرند.

وی افزود: از 1200 میلیارد تومان تسهیلات استان که از سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد 230 میلیون تومان اعتبار برای ساخت این سد در نظر گرفته شد و دولت موظف است که طی ساخت این سد بدهی خود را به بانک مربوطه پرداخت کند.

استاندار همدان تصریح کرد: طرح‌های دیگری که در سفر هیئت دولت مصوب شده؛ شامل طرح تولید بتن آماده (بتن سبک گازی) با 90 میلیارد تومان اعتبار و تولید منیزیم از معادن دولومیت با 150 میلیارد تومان اعتبار است که مجموع اعتبارات این پروژه‌های مشارکتی 495 میلیارد تومان است.

وی گفت: هنگامی ارزش این مبلغ اعتبارات برای ما محرز می‌شود که بدانیم کل اعتبارات سالانه استان به جز ماده 108 از کل اعتبارات عمرانی استان 106 میلیارد تومان است.

نیکبخت گفت: نهاوند دیگر جای تنش و مجادله‌های قومی و سیاسی نیست زیرا این شهرستان به اندازه کافی تاوان این اختلافات را داده است.

وی خاطرنشان کرد: عقب‌ماندگی‌های نهاوند بابت همین مجادلات بی‎پایه و اساس است و هیچ یک از مسئولان و مدیران نباید از این حیث به نهاوند آسیب بزنند.

استاندار همدان با بیان اینکه فقط پیشرفت نهاوند را می‌خواهم، ادامه داد: مسئولان این شهرستان باید از اختلافات و حاشیه‌ها بپرهیزند زیرا اگر این اختلافات نبود اکنون میدان دخانیات که مدت زیادی است تخریب شده، در این وضعیت به سر نمی‌برد.

وی به انتخابات مجلس در سال جاری اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری انتخابات حق‌الناس است و ما باید در انتخابات بی‌طرفانه برخورد کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه هیچ گروه و جناحی مجاز نیستند در انتخابات دخالت کنند، افزود: امانتداری در اجرای انتخابات جزء اصول نظام ماست.

در پایان این مراسم کریم حمیدوند به عنوان فرماندار شهرستان نهاوند معرفی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار