محدوده منطقه آزاد اردبیل معین شد

استاندار اردبیل گفت: محدوده منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل معین شده و برای تصویب در اختیار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 27 September 2015

مجید خدابخش امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: بعد از رایزنی‌های مختلف با مسئولان سازمان مناطق آزاد به ویژه ترکان با تعیین محدوده قرار شده تا هفته آینده طرح لایحه منطقه آزاد مستقل تجاری استان راهی کمیسیون اقتصادی مجلس شود.

وی افزود: در این محدوده که شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی است با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل قرار شده هر سه این شهرستان در این محدوده قرار گرفته و زمینه اجرایی شدن این طرح به سرعت و با هدف رونق اقتصادی منطقه فراهم آید.

استاندار اردبیل ادامه داد: امیدواریم در اولین فرصت کمیسیون اقتصادی مجلس به این لایحه و تعیین محدوده رای داده و سپس در صحن علنی مجلس مطرح شود.

خدابخش عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که در نیمه دوم سال بتوانیم با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس مصوبه را از مجلس و شورای نگهبان بگیریم تا برای سال آینده مقدمات منطقه آزاد تجاری در این استان فراهم آید.

وی تاکید نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه اردبیل را مبنی بر تامین زیرساخت‌‌های لازم برای این منطقه یادآور شد و افزود: در این زمینه پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها نیز انجام شده و ما زیرساخت‌های لازم را در سه شهرستان شمالی استان برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری مهیا خواهیم کرد.

این مسئول یادآور شد: همچنین از فرمانداران خواسته‌ایم تا در دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی در مناطق خود تلاش کرده و زمینه دریافت شبکه‌های متنوع صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را برای مردم مناطق مختلف به ویژه مرزی فراهم کنند.

خدابخش در پایان سخنان خود گفت:‌ در کنار این امر باید توسعه کشت زعفران و پسته را در مناطق مختلف استان با توجه به قابلیت‌های متعدد بیش از بیش شاهد باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار