خشکسالی،کشاورزان آباده را به سمت اصلاح الگوی کشت می برد

در سمینار اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی آباده در راستای مقابله با خشکسالی بر اصلاح الگوی کشت بر اساس میزان دسترسی به منابع آب موجود در این شهرستان تأکید شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۹ 03 March 2015

به گزارش فارس از آباده، مسئول کانون بسیج مهندسین این شهرستان صبح امروز در سمینار اقتصاد مقاومتی و تعالی کشاورزی که با حضور مدیر جهاد کشاورزی، کارشناسان و دانشجویان کشاورزی، کشاورزان و متصدیان کشاورزی این شهرستان در سالن آمفی‌تئاتر برگزار شد با اشاره به مشکلات اقتصادی و معضل خشکسالی و بابیان اینکه کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است، اظهار کرد: کشاورزی نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور و افزایش تولید ناخالص ملی دارد، از این‌رو تکیه‌بر توان و منابع داخلی با اجرای صحیح الگوهای کشت و کشاورزی موجب حفظ امنیت غذایی در کشور می‌شود.

احمدرضا قربانی عنوان کرد: این سمینار در چهار محور پیش‌بینی سند دوساله برای کشاورزان، تهیه بانک اطلاعاتی کشاورزی مانند اقلیم، آب‌ و خاک، اشتغالزایی با سند چشم‌انداز و جمع‌آوری نظرات و راهکارهای اثرگذار برگزار شد.

در ادامه این سمینار سید مسعود سلیمان‌پور، پژوهشگر آبخیزداری و مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت آب از دیدگاه قرآن و ارائه آمار منابع آب جهان، ایران، استان فارس و شهرستان آباده تصریح کرد: آگاهی و اطلاع‌رسانی صحیح و جامع در استفاده بهینه و هدفمند کوتاه‌مدت و بلندمدت منابع آب به اقشار مختلف جامعه نقش بسزایی در مدیریت متمرکز و یکپارچه مبتنی بر مباحث علمی در کنترل ذخایر آب دارد.

سلیمان‌پور با تأکید بر لزوم اصلاح الگوهای کشت بر اساس میزان دسترسی به منابع آب و جمع‌آوری حداکثری نزولات جوی و اجرای طرح‌های نوین آبیاری عنوان کرد: مشارکت دولت و مردم در اجرا و دستیابی به اهداف تعالی کشاورزی بسیار لازم و ضروری است.

به گزارش فارس، در این سمینار از مجموع 19 مقاله تخصصی ارائه‌شده در زمینه راهکارها و طرح‌های موفق با موضوع مدیریت علف‌های هرز، آب‌ و خاک، گیاهان دارویی و محصولات ارگانیک و... از سه مقاله برتر تجلیل شد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931212000609#sthash.SAFT7Sj5.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار