ضرورت بهسازی 37 درصد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر استان اصفهان

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: از مجموع ۴۰ هزار دستگاه خودروی فعال در ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری این استان، ۳۷ درصد فرسوده و نیازمند بهسازی است.
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 22 November 2021

محمدعلی صلواتی افزود:در صورتی‌که میانگین قیمت هر دستگاه خودرو فعال در شبکه حمل و نقل بار و مسافر  ۲.۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شود ، حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان استان اصفهان نیاز است.

وی گفت: ناوگان باری استان اصفهان دارای  ۳۵ هزار و ۹۰۴ دستگاه کامیون سنگین، نیمه سنگین و نیمه سبک و ناوگان مسافری نیز دارای چهار هزار و ۹۲۱ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل باری این استان در بخش سنگین حدود ۲۰ سال، نیمه سنگین ۳۰ سال و نیمه سبک ۱۹.۶ سال و میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر اصفهان در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال،  مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا، بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش تصادفات جاده‌ای از مخاطرات و هزینه‌های تحمیلی ناشی از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل است.  

صلواتی بابیان اینکه در زمان حاضر تعداد زیادی کامیون فرسوده با عمر بالای ۴۵ سال و همچنین مینی‌بوس‌ با عمر بالای ۴۰ سال در استان اصفهان فعال است اضافه کرد: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور از سال گذشته به‌صورت متمرکز انجام می‌شود، یادآور شد: باید شرایط و تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر در نظر گرفته شود.

صلواتی با اشاره به اجرای مستمر طرح‌های نظارت فنی بر ناوگان باربری و مسافربری استان اصفهان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های موجود تمامی ناوگان برای فعالیت در بخش عمومی موظف به دریافت معاینه فنی هستند و این روند از طریق سامانه‌های هوشمند کنترل و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: مدیران فنی شرکت‌های باربری و مسافربری نیز نواقص فنی و ایمنی ناوگان را بررسی و از تردد دستگاه‌های معیوب و فرسوده جلوگیری می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان بابیان اینکه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کالا و مسافر به تسهیلات بلندمدت با سود کم‌نیاز است خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ اختصاص پیدا می‌کرد اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار