تثبیت وتوسعه پوشش گیاهی در اولویت منابع طبیعی استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین: ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین با هدف جلوگیری از توسعه بیابان و ایجاد پوشش گیاهی نهال کاری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 18 June 2020

 

 تثبیت وتوسعه پوشش گیاهی در اولویت منابع طبیعی استان

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین , مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: بارندگی‌ها وضعیت اراضی بیابانی قزوین را طی ۲ سال گذشته بهتر کرده است، اما همچنان وضعیت این نقاط شکننده است.

علی اکبر اسداللهی گفت: ۷۰۰ هکتار از اراضی بیابانی استان قزوین با هدف جلوگیری از توسعه بیابان و ایجاد پوشش گیاهی نهال کاری می‌شود.

 اسداللهی افزود: این مقدار نهال کاری در مناطق بیابانی شرق استان قزوین شامل جنوب آبیک و شمال بوئین زهرا اجرا خواهد شد.

وی گفت: این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم به خشکی و کم آب بر هستند.

به گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین؛ کنترل و هدایت روان آب‌ها در سطح ۵۰۰ هکتار از دیگر اقدامات بیابان زدایی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین در سال جاری است.

اسداللهی گفت: در سالیان گذشته ۱۰۰ هزار هکتار از ارضی شرق و جنوب شرق استان قزوین در معرض بیابانی شدن قرار گرفته بود که به واسطه نزولات جوی، تشدید برخورد با برداشت غیرمجاز آب، کاهش افت سفره‌های آب زیرزمینی و مدیریت چرا، این خطر تا حدودی رفع شده است.

وی گفت:  تدوام این روند منوط به ادامه بارندگی‌ها و تشدید حفاظت از منابع آبی و همچنین رعایت الگوی کشت است.

رعایت الگوی کشت و نقش موثرآن در کنترل و پیشگیری از بیابانی شدن اراضی از دیگر راهکار‌های مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین بود.

استان قزوین دارای ۲۹ هزار هکتار اراضی بیابانی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار