حمایت کمیته قضایی از واحدهای تولیدی

کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان اردبیل رویکرد حمایتی در حل اختلاف معارضین اجتماعی واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار استان را در پیش گرفته است.
کد خبر: ۶۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 30 July 2015
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، ناصر عتباتی دادستان اردبیل و عضو این کمیته در جلسه حمایت قضایی از سرمایه گذاری در استان که در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی این استان برگزار شد بر اتخاذ رویکرد حمایتی از سوی شرکت شهرک های صنعتی نیز در برخورد با واحدهای تولیدی مشکل دار تاکید کرد.

وی گفت: واحدهای تولیدی که زمینه اشتغال و تولید را فراهم کرده اند باید از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان مورد حمایت قرار گیرند و بهتر است مشکلات مربوطه در داخل شرکت بررسی و رفع شود.

وی عدم اعمال دقت لازم در واگذاری اراضی برای ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی را از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و شرکت شهرک های صنعتی و افزود:متاسفانه در مراحل واگذاری اراضی، حق تعلیف احشام روستاهای همجوار یا مواردی از این قبیل لحاظ نمی شود و درگیری های بعدی مجریان واحدها با معارضین اجتماعی را محاکم قضایی متحمل می شوند.

بهنام پیرموذن رییس اتاق بازرگانی صنایع،معادن و کشاورزی استان اردبیل هم بهترین راه حل اختلاف ملکی معارضین با مجریان واحدهای تولیدی را تحدید حدود و حصارکشی محوطه تعریف شده واحدها دانست.
 
وی گفت: می توان ظرف 48 ساعت با استفاده از دستگاه جی پی اس نسبت به تعیین حریم واحدها در محدوده تداخل با املاک معارضین اقدام کرد.

وی همچنین ضرورت ارائه فرصت به واحدهای مشکل دار به منظور حل معارض اجتماعی را خاطرنشان شد.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل هم گفت:بعد از اتمام مهلت ارائه شده به واحدها برای رفع مشکل معارض اجتماعی خود، در صورت عدم اقدام از سوی مجریان مربوطه زمینه برخورد قانونی با واحدهای مذکور فراهم می شود.

ابراهیم فریدی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل نیز با اعلام اینکه قبلا فرصت لازم برای رفع مشکل به واحدهای مورد نظر داده شده است گفت: با نظر مساعد کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری بار دیگر به واحدهای مورد بحث فرصت داده می شود.

وی افزود: مجریان واحدها حق فروش اراضی واگذار شده به آنها را ندارند و باید با تمکین به قانون در مهلت ارائه شده نسبت به حل مشکلات خود اقدام کنند.

در این جلسه به پرونده چند واحد صنعتی تولیدی مشکل دار زیر مجموعه شهرک های صنعتی استان پرداخته شد و هریک از مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره واحدهای مزکور به طرح مشکلات و تنگناهای مالی، ملکی و اداری خود پرداختند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار