بنابر گزارش‌ها نیروی هوایی آمریکا احتمالا برای مقابله با سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ جدید سوریه، به استقرار جنگنده پنهانکار اف-۲۲ و اف-۱۶ روی بیاورد.
کد خبر: ۶۶۳۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 04 October 2018

به گزارش تابناک : بنابر گزارش‌ها، نیروی هوایی آمریکا در واکنش به تحویل سامانه‌های دفاع موشکی زمین به هوای اس-300 روسیه به دولت سوریه، ممکن است به دنبال استقرار جنگنده پنهانکار اف-22 و جنگنده چند منظوره اف-16 سی جی اس باشد تا بتواند به مقابله با دفاع هوایی دمشق بپردازد.

آمریکا پیشتر در زمان آغاز اقدامات نظامی خود در سوریه از جنگنده‌های اف-22 و اف-16 سی جی اس استفاده کرد و در آن زمان واکنش دولت سوریه نسبت به حضور نظامی آمریکا در حریم هوایی این کشور برای آنها نامشخص بود.

مجله درایو در این باره نوشت: واشنگتن ممکن است مجبور به بازگشت به سمت بکارگیری چنین تاکتیک‌های شود اگرچه پیش از این نیز به استقرار جنگنده‌های اف-22 در نزدیکی مناطق تحت کنترل دولت سوریه ادامه می‌دهد.

مسکو هفته گذشته اعلام کرد این کشور در واکنش به حمله هوایی 17 سپتامبر رژیم صهیونیستی که باعث سرنگونی جنگنده ایلوشن روسیه و کشته شدن 15 خدمه آن شد، سامانه دفاع موشکی اس- 300 را در اختیار نیروهای دولتی سوریه قرار می‌دهد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از هواپیمای روسی به عنوان سپر در مقابل سامانه پدافند هوایی سوریه استفاده کردند و مسئولیت سرنگونی هواپیمای ایلوشین روسیه متوجه نیروی هوایی این رژیم است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد کارشناسان این کشور آموزش استفاده از سامانه اس-300 را به نیروهای نظامی سوریه آغاز کرده‌اند و این برنامه ظرف سه ماه تکمیل خواهد شد. تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 به دمشق به منظور تقویت امنیت نیروهای روسیه در خاک سوریه صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار