مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور، گفت: خیرین در انتخاب مراکز اهدای قربانی و نذورات در روز عید قربان، محدودیتی ندارند.
کد خبر: ۴۸۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳ 31 August 2017
به گزارش تابناک تهران، "فرهاد اقطار" در این خصوص، اظهار داشت: مردم تهران می‌توانند قربانی و نذورات ویژه عید قربان خود را از طریق روش‌های گوناگونی که سازمان بهزیستی کشور مشخص کرده است به مددجویان نیازمند بهزیستی برسانند.

وی افزود: در گام نخست شهروندان خیر تهرانی می توانند قربانی(گوسفند زنده) خود را به یکی از سه مرکز نگهداری از معلولان نارمک، مرکز وحدت و همچنین شیرخوارگاه آمنه اهدا کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی ادامه داد: شهروندان برای اهدای نذورات (گوشت دام ذبح شده) خود می توانند به تمام نقاط مشخص شده در سایر مراکز تابع بهزیستی مراجعه و نذورات خود را اهدا کنند.

وی افزود: اهداکنندگان نذورات نقدی در روز عید قربان، پس از اهدای مبلغ مورد نظر خود به مراکز بهزیستی، فیش دریافت می‌کنند. در این روش اجرایی، میزان نذورات نقدی در سه فیش مختلف ثبت می شود که یکی از آن ها به فرد خیر و دو فیش دیگر به سازمان بهزیستی و مرکز دریافت کننده، ارائه می شود.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اهدا کنندگان قربانی و نذورات عید قربان، می توانند نذورات خود را به هر یک از مراکز تابع بهزیستی که تمایل دارند، اهدا کنند.

اقطار یادآور شد: در حال حاضر مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان، به دریافت نذورات قربانی نیاز بیشتری دارند، اما همان طور که گفته شد، مردم خیر با توجه به نیت شخصی خود نذوراتشان را اهدا کنند.

وی افزود: تمام مراکز نگهداری از معلولان جسمی-حرکتی، معلولان روانی و ذهنی، سالمندان، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و همچنین مراکز نگهداری از آسیب دیدگان اجتماعی آماده دریافت نذورات مردمی ویژه عید قربان هستند.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی افزود: همشهریان تهرانی از طریق تماس با سامانه ۱۹۳ که مربوط به خدمات شهری است، می توانند جزییات اهدای قربانی و نذورات خود را با عوامل سازمان بهزیستی در میان بگذارند و همکاران ما برای دریافت و توزیع نذورات در اسرع وقت اقدام می‌کنند.

اقطار اضافه کرد: همچنین هموطنان خیر در تهران و سایر شهرستان‌های کشور می‌توانند با شماره‌گیری #70*7* یا #300*730* نذورات خود را اهدا کنند.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: خیران سراسر کشور در سال گذشته در روز عید سعید قربان، 290 هزار کیلوگرم گوشت گرم، یک میلیارد و 100 میلیون تومان نذورات نقدی، 5 میلیارد و 500 میلیون تومان نذورات غیر نقدی (برنج، روغن و دیگر اقلام خوراکی) را به مددجویان سازمان بهزیستی کشور اهدا کردند و در مجموع گوشت قربانی و سایر نذورات مردمی جمع‌آوری شده در سال گذشته به مبلغ 16 میلیارد تومان بوده است.

اقطار افزود: با توجه به افزایش راه های اهدای نذورات مردمی پیش بینی می شود که مردم خیراندیش کشور، امسال بیش از 300 هزار کیلوگرم گوشت در روز عید سعید قربان به مددجویان سازمان بهزیستی کشور اهدا کنند که با این تفاسیر انتظار می رود نذورات اهدایی امسال با رشد 15 درصدی روبرو شود.

وی یادآور شد: مردم می توانند کمک‌های خود به مددجویان سازمان بهزیستی کشور را با واریز نذورات نقدی خود از طریق شماره حساب 90190 بانک ملت اهدا کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار