کد خبر: ۴۸۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷ 31 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل تعزیرات حکومتی استان یزد با اشاره به تشکیل سه هزار و 987 پرونده از ابتدای سال جاری در اين اداره کل، گفت: گران‌فروشی و عدم درج قیمت همچنان در صدر تخلفات بازار یزد است.

«غلامرضا سالاری» با اشاره به عمده وظايف تعزیرات حکومتی، تصريح كرد: تعزيرات حكومتي به تخلفات امور اقتصادی در دو بخش دولتی و غیردولتی اعم از حوزه‌هاي بهداشت، درمان و دارو، تخلفات مربوط به اصناف و قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌‌کند .

وي در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار كرد: پس از تشکیل جلسات رسیدگی با حضور متخلفان، اخذ نظرات کارشناسی و احراز تخلفات به پرونده‌ها رسیدگی شده و دو هزار و 855 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به این اداره کل وارد شده است .

وی افزود: از تعداد کل پرونده‌های ورودی امسال فقط 142 فقره پرونده در حال رسیدگی است و به مابقی پرونده‌ها رسیدگی شده است .

سالاری ادامه داد: تا پایان مردادماه، 99 درصد از پرونده‌های حوزه کالا و خدمات مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفین به مجازات‌هایی مثل تعطیلی، نصب پارچه، محرومیت از خدمات و جزای نقدی به مبلغ 18میلیارد و 810 میلیون و 571 هزار و 464 ریال درحق دولت محکوم شده‌اند .

وی اظهار كرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز نيز 321 پرونده وارد بوده که از این تعداد 286 پرونده رسیدگی شده است و باتوجه به پیگیری‌های صورت گرفته در بحث پرونده‌های قاچاق کالا، تاکنون بیش از 89درصد پرونده های وارده امسال رسیدگی شده که متخلفین علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ 20 میلیارد و 338 میلیون و 924 هزار و 587 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده‌اند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: جمعاً 811  فقره پرونده تخلف با موضوع بهداشت از سوی دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و دامپزشکی وارد اداره کل تعزیرات حکومتی استان یزد شده که با احتساب مانده قبل از دوره تاکنون 826 فقره رسیدگی شده و 11 فقره پرونده در حال رسیدگی است.

وي ادامه داد: متخلفین علاوه بر سایر مجازات‌های پیش‌بینی شده در قوانین به جزای نقدی مبلغ دو میلیارد و 648 میلیون و 895 هزار و 900 ریال درحق دولت محکوم شده‌اند که در این بخش عملکرد صددرصدی داشته‌ایم .

وی خاطرنشان کرد: عمده‌ترین پرونده‌های متخلفین مربوط به قاچاق کالا، گرانفروشی، عدم درج قیمت، ضرر و زیان به اشخاص بر اثر وقوع تخلفات صنفی، حراج کالا بر خلاف ضوابط ، فروش اجباری، عدم رعایت مقررات بهداشتی ، عرضه کالای غیربهداشتی، کم فروشی، تخلفات بخش حمل و نقل و تداخل صنفی است که جهت رسیدگی به این اداره کل وارد می شود .

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تخلفات ، تخلف عدم درج قیمت از سوی عرضه کنندگان است که طبق قانون تمام فروشندگان باید با درج جدیدترین نرخ اعلام شده در معرض دید مشتریان آنها را از قیمت اجناس و خدمات آگاه سازند .

سالاری فعالیت گشت های مشترک نظارتی در سطح استان را از جمله اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی دانست و عنوان کرد : نظارت بر اقلام مورد نیاز مصرفی خانوارها، رستوران‌های بین راهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای از دیگر اقدامات تعزیرات بوده و در این راستا گشت مشترک در ایام مختلف هفته در حال اجراست.

وي در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی ، کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا تأکید كرد.

مدیر کل تعزيرات حكومتي استان در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجه و مشاهده و احراز تخلف اقتصادی، مراتب را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت يا اتاق اصناف به صورت مکتوب یا با شماره تلفن 124 اعلام گزارش و شکایت كنند و در صورت تخلف در حوزه بهداشت، دارو و درمان، به مراکزدانشگاه علوم پزشکی و بهداشت اعلام  کرده تا پس از بررسی و اظهار نظر جهت رسیدگی، پیگرد و اعمال قانون به این اداره کل ارسال شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار