یادداشت روز تابناک تبریز
بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال نود وشش و تثبیت حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ، با توجه به تغییر ملموس و فاحش فضای رقابتی با انتخابات 92 که در آن تیم سیاسی رییس جمهور به پیروزی رسید انتظارها برای انجام تغییرات گسترده در دولت تا حدی مقبول و معقول به نظر می رسید.
کد خبر: ۴۸۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷ 31 August 2017
بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال  نود وشش و تثبیت حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ، با توجه به تغییر ملموس و فاحش فضای رقابتی با انتخابات 92 که در آن تیم سیاسی رییس جمهور به پیروزی رسید انتظارها برای انجام تغییرات گسترده در دولت تا حدی مقبول و معقول به نظر می رسید.
 
البته دلیل مقبولیت این تغییرات به فضای رقابتی انتخابات و هم چنین وعده ها و شعارهای روحانی برمی گردد.
 
در سال نود وشش روحانی بیش از آنکه موضوعی بنام برجام و یا ارتباط گسترده با جهان را مد نظر داشته و تلاش نماید تا از بابت این موضوع تمایز خود با رقبا را به رخ بکشد ، بیشتر حول مسائل سیاسی چون حصر، سابقه رقبای ارشد او در عالم امنیت و قضا و تاکید بر آزادی ها فردی مانند طرح مساله حقوق شهروندی و ..می چرخید.
 
البته روحانی به این تغییر گسترده فضای بازی نیاز داشت چرا که نخست برجام به فرجام رسیده بود و امضای رهبری زیر آن بود و از تاریخ تیر ماه 94 اجرائی شده بود. رقبای روحانی نیز به دلیل پاشنه آشیل قدیمی خود جرات ورود به این موضوع را نداشتند.
 
ثانیا رکودی که البته توام با تثبیت نرخ کالاها و همچنین تورم نمود یافته بود مسائل اقتصادی را از اولویت حاد و فیرست ماژور انتخابات خارج کرده بود.
 
البته در این بین اشتباه اصولگرایان و جمنا در تعیین و تعریف میدان بازی نقش مهمی در پیروزی روحانی ایفا نمود.
 
به هر حال روحانی پیروز شد و آنچه ماند کوله باری از وعده های تحقق نیافته و یا وعده هایی که امکان تحقق شان سیار سخت است.
 
البته او خود نیز معترف بود وزارت خانه های اقتصادی دولت به نحو مطلوبی عمل نکرده بودند و تغییر در آنها ضروری بود. آنچه اتفاق افتاد این بود که روحانی بدون در نظر گرفتن شعارها و وعده های انتخاباتی خود مسیر خود را رفت و از سهم دهی به اصلاح طلبان که در واقع عامل اصلی پیروزی وی بودند طفره رفت.
 
تیم بسته شد با تغییرات تاکتیکی و نه راهبردی .
 
به هر حال گلایه های اصلاحات ره به جایی نبرد و امروز زمزمه تغییرات استانداران به گوش میرسد.
از انچه در تغییرات کابینه اتفاق افتاد می توان فهمید استانداران با همین معیارها انتخاب و یا جابه جا خواهند گردید.
 
ملاک مورد نظر روحانی در انتخاب استانداران بقینا دوری از تنش های سیاسی خواهد بود.
 
در استان ما ، کارشناسان امر معتقدند جبارزاده  همچنان آرام و بی تنش در مسائل روز به پیش می رود بنابراین احتمال تغییر وی از این بایت منتفی است.
 
اما در سوی دیگر سکه اگر خواست خود جبارزاده این باشد که ارتقا یابد ، مساله دیگری است.
 
او ظاهرا تمایل داشت در سمت یکی از معاونت های وزارت بهداشت خدمت نماید حال باید منتظر ماند و دید که جبارزاده مانند 4 سال گذشته در قامت مدیریت استان موفق عمل میکند یا با ارتقا در وزارتخانه ها برای استان منشا خیر میشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :