یک کارشناس امنیتی هستی گفت راهبرد آمریکا و متحدانش باید افزایش فشار بر کره شمالی و وضع تحریم های ثانویه باشد.
کد خبر: ۴۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴ 30 August 2017
به گزارش تابناک : ماتیو کرونیگ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: به نظرم چین با فشارهای بیشتر بر کره شمالی موافقت نخواهد کرد. چین همانند آمریکا معتقد است که کره شمالی نباید تسلیحات اتمی در اختیار داشته باشد. اما این اولویت نخست چین محسوب نمی شود. اولویت نخست چین ادامه حاکمیت رژیم کره شمالی بر این کشور است. چین تلاش می کند که از فروپاشی رژیم کره شمالی جلوگیری کند زیرا از سیل آوارگان کره شمالی بیم دارد. چین از اتحاد بین دو کره بیم دارد. به نظرم چین شاید فشارهایی را بر کره شمالی وارد کند اما این فشارها کافی و موثر نخواهند بود.
این کارشناس در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: روسیه اعلام کرده است که اگر تحریم های جدید ضد کره شمالی وضع شود آنگاه تحریم های پیشین بی ارزش می شوند،گفت:من موافق این نظر نیستم. معتقدم که موثرترین راه برای ترغیب کره شمالی برای حرکت به طرف خلع سلاح اتمی تنها از طریق افزایش فشار خواهد بود. به نظرم توسل به روسیه و چین به دلایلی که پیشتر گفتم موثر نیست. به نظرم باید تحریم های ثانویه ضد کره شمالی وضع شوند. آمریکا باید تحریم هایی را ضد شرکت ها و نهادهایی در روسیه و چین که با کره شمالی در ارتباط هستند و با این کشور مراودات تجاری دارند،وضع کند. وضع این تحریم ها سبب خواهد شد که این شرکت ها روابط خود را با کره شمالی قطع کنند و آنگاه فشاری به مراتب سنگین تر بر کره شمالی وارد خواهد کرد و آنها را بر سر میز مذاکره حاضر خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: کره شمالی رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی به منزله اقداماتی تحریک آمیز و آمادگی برای حمله به کره شمالی خوانده است،آیا واقعا دلایل کره شمالی توجیه کننده آزمایش های موشکی آن است، گفت: به نظرم کره شمالی از نظر امنیتی در وضعیت خطرناکی به سر می برد اما آمریکا و کره جنوبی دهها سال است که متحد هم هستند. این اتحاد آنها قانونی است و بر اساس قوانین بین المللی آنها می توانند رزمایش های مشترک برگزار کنند. برنامه موشکی و ا تمی کره شمالی به منزله نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل است.از طرف دیگر کره شمالی هم رزمایش هایی برگزار می کند که کره جنوبی از آنها انتقاد می کند.
این کارشناس در پاسخ به سوال مجری شبکه که پرسید: اگر آمریکا یکی از موشک های شلیک شده کره شمالی را رهگیری کند و هدف قرار دهد آنگاه واکنش کره شمالی به این اقدام آمریکا چه خواهد بود،گفت: این یک گزینه برای آمریکا و متحدانش است.آنها می توانند یکی از موشک های کره شمالی را رهگیری و سرنگون کنند.من تصور نمی کنم که موشک های شلیک شده کره شمالی مراکز جمعیتی را هدف قرار دهد. معتقدم که راهبرد ما باید افزایش فشار بر کره شمالی باشد تا آنها بر سر میز مذاکره حاضر شوند و موضوع خلع سلاح اتمی کره شمالی را پیگیری کنند.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار