رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت:‌ استان قم سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۴۸۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 30 August 2017
به گزارش تابناک قم، به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، احمد ذاکری ضمن بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف تهران، مشکلات تولید کنندگان و تجار فرش که از استان قم در نمایشگاه حضور یافته بودند را رسیدگی کرد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله نمایشگاه بین المللی فرش دستباف، افزود: در سال جاری نیز از استان قم ۹۴ تولید کننده برتر در این نمایشگاه حضور فعال دارند و مساحتی بیش از ۴ هزار متر مربع از نمایشگاه در اختیار تجار و تولیدکنندگان فرش دستباف استان قم قرار گرفته است.

رئیس سازان صنعت، معدن و تجارت قم با توضیح اینکه ۹ درصد جمعیت شاغل در استان در مشاغل وابسته به فرش دستباف مشغول به کار هستند، افزود: طبق آمار از ۳۲۱ هزار و ۱۷۵ نفر شاغل در استان حدود ۲۹ هزار نفر به کار فرش دستباف مشغول هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: استان قم سهم ۲۰ درصدی از کل صادرات فرش دستباف کشور را به خود اختصاص داده است.

ذاکری با اشاره به بحث آموزش قالیبافان استان افزود: این سازمان در سال ۹۵ به مسئله آموزش توجه جدی داشته و در همین راستا ۴۰ هزار نفر ساعت کلاس آموزشی ویژه فرش دستباف در استان قم برگزار کرده است که این دوره‌ها شامل آموزش بافندگی، بازاریابی، تعمیرات قالی ابریشم و قالیشویی است.

وی در پایان با اشاره به تکمیل نمایشگاه فرش دستباف استان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، گفت: این پروژه قابل بهره‌برداری است و کار ساخت آن به پایان رسیده است که در حال بررسی شرایط جهت برگزاری مراسم افتتاحیه می‌باشیم و در صورت محیا بودن شرایط نمایشگاه فرش استان امسال در ساختمان جدید التأسیس برگزار خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار