فارس:نامه اصلاح‌ طلبان به امام با هدف هجو یزدی و نهضت آزادی و مواضع امروزشان سندی بر دگردیسی این جماعت است نه یزدی.پاسخ این نامه از سوی امام پایان حیات سیاسی ابراهیم یزدی شد.
کد خبر: ۴۸۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 29 August 2017
 تسلیت گفتن به باز ماندگان سنت حسنه‌ای در فرهنگ ماست اما تولید سوابق رویایی و تمجیدهای ریاکارانه ده‌ها اصلاح طلب برای مرحوم یزدی بسیار عجیب است. بازی نقشه‌ای متعارض هنر هر کسی نیست.

نامه اصلاح  طلبان به امام با هدف هجو یزدی و نهضت آزادی و مواضع امروزشان سندی بر دگردیسی این جماعت است نه یزدی. پاسخ این نامه از سوی امام پایان حیات سیاسی ابراهیم یزدی شد.

محضر مقدس رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی آیت الله العظمی امام خمینی- دام ظله العالی با عرض سلام و تحیات.

نهضت آزادی پس از استعفا و برکناری دولت موقت پیوسته در جهت اعلام مخالفت با دولت جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی، و حتی قوه قضائیه و مغشوش کردن اذهان بوده است.

مسؤولین نهضت با سمپاشی‌های خود نسبت به سیاست‌های دولت، دفاع مقدس و جنگ، مسئله برائت از مشرکین و فاجعه خونین مکه مکرمه، جهاد مالی و تصمیمات شورای عالی پشتیبانی جنگ و بالاخره فرمایشات اخیر حضرت امام- روحی فداه- راجع به حکومت و ولایت مطلقه، در جهت مبارزه و تضعیف نظام جمهوری اسلامی گام برداشته‌اند.

با توجه به اهمیت و نقش سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی نهضت آزادی در ماه‌های اخیر فعالیت گسترده‌ای را جهت به اجرا درآمدن قانون احزاب و آزادی فعالیت سیاسی آنان و نیز حرکت تبلیغاتی گسترده‌ای راجع به انتخابات و راه یافتن به مجلس را آغاز کرده است.

آقای دکتر یزدی در جلسه مورخ 5/ 10/ 66 نهضت آزادی راجع به شرکت در انتخابات و نقش نهضت آزادی چنین می‌گوید:
«... برگزاری انتخابات مستلزم وجود جامعه باز است، اگر رفتیم واقعاً مفید خواهیم بود و نخواهیم گذاشت این فتاوی را به زور بر مردم تحمیل کنند، شخصی که از طرف نهضت به مجلس برود مسلماً از این توپ و تشرها جا نخواهد زد، اگر قرار باشد مملکت را با «فتوا» اداره کنند، بنده پیشنهاد می‌کنم که، مجلس را ببندند و خوابگاه دانشجویان کنند».

دیدگاه نهضت آزادی راجع به جنگ و دفاع مقدس در بیانیه‌ای تحت عنوان «جنگ بی‌پایان» چنین‌ است:
«... آنچه فعلًا دیده می‌شود جنگی است بی‌پایان که می‌تواند پایان دنیا باشد، پایان ایران و مردم ایران باشد ...، گفته‌اند حتی اگر یک خانه هم در ایران سرپا بماند، باز به جنگ ادامه خواهیم داد و اگر یک نفر باقی بماند، آن یک نفر هم جنگ خواهد کرد، آیا این مترادف با چیزی جز «جنگ جنگ تا نابودی» هست؟».

نهضت آزادی راجع به «حکومت و ولایت مطلقه» اطلاعیه‌ای منتشر کرده که در آن آمده است:
«این چه فرمانی است و چه انقلابی در ایران و اسلام، که حکومت را در موضع بالاتر از فرستاده خدا قرار داده به او اختیار می‌دهد بر خلاف نصّ صریح و شاورهم فی الامر و بدون مشورت با امت تصمیم‌گیری در مصالح دولت و امور ملت نماید ... الخ».

با عنایت به مراتب فوق خواهشمند است ارشاد فرمایید که:

1- آیا نهضت آزادی با چنین عقاید و تفکراتی می‌تواند به عنوان یک سازمان حزب و تشکیلات سیاسی در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شود؟
2- در حالی که ماده سی، قانون انتخابات از جمله شرایط تایید صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را:
الف) اعتقاد و التزام عملی به اسلام.
ب) اعتقاد و التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران.
می‌داند. آیا نهضت آزادی صلاحیت دارد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت نموده و نماینده‌ای در مجلس داشته باشد؟
در پایان از درگاه خداوند متعال طول عمر آن وجود شریف و مقدس و پیروزی عاجل رزمندگان اسلام را مسئلت می‌دارم.

سید علی اکبر محتشمی- وزیر کشور(بهمن۱۳۶۶)

نگارنده/ عبدالله گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار