کد خبر: ۴۸۵۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 29 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت یزد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، از اتمام پروژه گازرسانی به بهاباد و ورود گاز به منازل شهروندان این شهر تا زمستان امسال خبر داد.

 منوچهر فلاح  در نشست خبری با اشاره به اینکه این شرکت از سال 1375 فعالیت خودش را در استان یزد آغاز کرده و در سال 1377 به ثبت رسیده، اظهار داشت: در طول این سال‌ها، از 572 روستای واجد شرایط گازرسانی در استان، 344 روستا گازدار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به 87 روستا هم الان در حال انجام است و 27 روستای دیگر هم در مرحله آگهی و تشریفات مناقصه قرار دارند و پس از مشخص شدن پیمانکار، کار گازرسانی شروع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع، در تمام 10 شهرستان استان پیمان‌های متعددی داریم که الان فعال است و پروژه‌های فعال گازرسانی در این شهرها داریم.

فلاح جمعیت تحت پوشش روستایی استان یزد که از نعمت گاز برخوردار هستند را 75 درصد انست و افزود: از 21 شهر استان 20 شهر گازدار شده و بهاباد به عنوان تنها شهر باقی مانده استان یزد در مرحله تست و نصب علمک قرار دارد و تمام شهر بهاباد در یک فاز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه بهاباد تا زمستان امسال گازدار می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر 99 درصد جمعیت شهری استان یزد تحت پوشش نعمت گاز هستند و در مجموع هم 96 درصد جمعیت کل استان یزد گازدار هستند و به عنوان یک استان سبز در کشور مطرح شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هیچ حادثه‌ای در بحث گاز چه در جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی و چه در مصرف خانگی و دیگر مشترک‌ها وجود نداشته است.

فلاح با اشاره به اینکه مسئولیت گاز در درون منازل بر عهده نظام مهندسی است، خاطرنشان کرد: با همکاری که بین این شرکت و نظام مهندسی یزد صورت گرفت، تعداد فوتی‌های حوادث ناشی از استفاده ناایمن از گاز در منازل وجود داشت به میزان بسیار زیاد کاهش یافت به گونه‌ای که تعداد کشته‌ها از 7 کشته در سال 93 به یک کشته در سال 94 و یک کشته در سال 95 رسیده است.

وی به استفاده 2700 گلخانه در استان یزد از نعمت گاز اشاره کرد و گفت: در بخش صنعت استان یزد هم خوشبختانه اقدامات بسیار زیادی در یزد صورت گرفته و صنایع زیادی از این نعمت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد به کاهش مصرف 50 میلیون لیتر فرآورده نفتی در استان به وسیله جایگزینی گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: استان یزد در این زمین توانست در سال 94 با این میزان کاهش مصرف و در سال 95 هم با کاهش 49 میلیون لیتری مصرف فرآورده‌های نفتی رتبه نخست کشور را کسب کند.

فلاح با تاکید بر اینکه در بحث کاهش آلاینده‌های هوا هم توانستیم خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه گازرسانی دهستان چاهک با 72 کیلومتر شبکه توزیع، 14 کیلومتر خط تغذیه، دو ایستگاه تبدیل فشار و 1330 علمک به بهره‌برداری می‌رسد و به این وسیله 11 روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه با گازرسانی به دهستان چاهک تنها منطقه شهرستان خاتم که گاز به آن نرسیده منطقه خوانسار است که پیمانکار این منطقه هم مشخص شده، بیان کرد: گازرسانی به 9 واحد صنعتی و درمانی بزرگ استان یزد در امسال انجام می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار