عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران:
عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران وزارت راه و شهرسازی گفت: نگاه ما به شهر قم، یک نگاه فراشهری، فرا استانی و ملی است، چرا که این شهر به عنوان یک شهر زیارتی از سراسر ایران و سایر کشورها به عنوان مرکز تشیع مورد توجه است.
کد خبر: ۴۸۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، هوشنگ عشایری در چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری، با اشاره به جایگاه و ویژگی شهر مقدس قم اظهار کرد: در عملیات بهسازی و بازسازی محلات هدف؛ رسیدن خدمات و کیفت زندگی به میانگین زندگی شهری ملاک عمل است.

وی با اشاره به برنامه جامع اقدام مشترک استان قم که تدوین شده است، گفت: تحقق پذیری آن به همدلی سازمان های کنشگر در محله های هدف بازآفرینی شهری نیازمند است و امیدواریم که این برنامه عملیاتی شود.

وی به منابع و ظرفیت های قابل اتکا در شهر قم اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت ها استفاده جدی تری شود؛ یکی از ظرفیت ها، قانون هایی است که به صورت قانون بودجه سالانه و برنامه پنجم دیده شده است که باید از آن استفاده کرد. 

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تاکید کرد: شهرداری قم باید از این فرصت ملی و از این ظرفیت قانونی استفاده کند. 

عشایری ظرفیت حضور 20 میلیون تَن زائر در قم را نشاندهنده هویت شهری قم دانست و خاطرنشان کرد: هدایت این هویت شهری مهم است و یک فکر اساسی می خواهد. 

وی تاکید کرد: مواظبت و مراقبت کنیم که سکونتگاه های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) را تبدیل به مرکزهای عمومی و تجاری نکنیم، این مساله می تواند یک آسیب به آن محله ها بزند؛ از این رو از مسئولان استانی خواهش می کنم که در تعریف طرح های اطراف حرم مطهر سکونتگاه ها را حذف نکنید، آن محله ها و گذرها برای خودش تعریف و هدف دارد و هویت محله های اطراف حرم مطهر به همین موضوع است. 

عشایری در حاشیه افتتاح طرح مسکن در استان قم نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه‌ های 10 ساله بازسازی و بهسازی دو هزار و 700 محله هدف بازآفرینی شهری در سراسر کشور اظهار کرد: بهسازی و بازسازی محلات هدف بازآفرینی در سراسر کشور، طبق برنامه‌ ششم توسعه از سال 1396 تا سال 1400 تعریف شده است. 

وی گفت: قم جزو شهرهایی است که بیشترین سهم را در بافت تاریخی و میانی به خود اختصاص می دهد و جزو سه شهر مذهبی ایران (مشهد، قم و شیراز) محسوب می شود و رویکرد خاصی به این شهر به عنوان دومین شهر مذهبی کشور است. 

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: در سه سال اخیر حدود 20 طرح در استان قم به بهره برداری رسیده و حدود 320 میلیارد ریال هزینه آنان شده است و 11 طرح دیگر نیز در این استان اجرا می شود. 

شرکت عمران و بهسازی شهری ایران وابسته به وزارت راه و شهرسازی است. 

هسته اولیه شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در سال 64 با تاسیس دفتر بهسازی بافت شهری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی وقت شکل گرفت. بعدها و به منظور پیش ‌نگری، پیشگیری و درمان مسائل مورد اشاره و با رسالت تجدید حیات شهری و نیل به شهر پایدار و مشارکتی، سازمان عمران و بهسازی پدید آمد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار