مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: بررسی‌ها حاکی از این است که ۳۲ درصد شهر قم به بازآفرینی نیاز داشته و بیش از ۶۹۰ هزار نفر از مردم قم در این مناطق زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶ 29 August 2017
به گزارش تابناک قم، حسن صبوری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به میزان بافت فرسوده در قم اظهار داشت: بررسی‌ها حاکی از این است که 32 درصد شهر قم به بازآفرینی نیاز جدی دارد.

وی بابیان اینکه بیش از 690 هزار نفر از مردم قم در این مناطق زندگی می‌کنند، افزود: مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی در قم 36 هکتار بوده و 65 درصد مردم قم در محلاتی زندگی می‌کنند که به بازآفرینی نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با تأکید بر اینکه تاکنون اقدامات مؤثری در این زمینه انجام‌شده است، گفت: دستگاه‌های مختلف در این زمینه همکاری داشته‌اند، اما این اقدامات کافی نبوده و نیازمند برنامه‌ای جدی و مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه جلسات ستاد بازآفرینی به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود، ادامه داد: با مشارکت تمام دستگاه‌ها برنامه جامع در این زمینه تهیه‌شده و ادبیات واحدی شکل‌گرفته است.

صبوری به افتتاح درمانگاه جدید در قم اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌های اخیر تنها دو درمانگاه در مناطق محروم شهر قم احداث‌شده است.

وی در پایان با اشاره به برنامه جامع بازآفرینی خاطرنشان کرد: این برنامه برای پنج سال تهیه‌شده و سهم هر دستگاه در آن مشخص‌شده است، همچنین بودجه هشت و نیم میلیارد تومانی به‌طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار