وضعیت پروژه‌های هفته دولت در مازندران به حدی تنزل پیدا کرده که آسفالت روکش روستایی پروژه قابل اعتنا تلقی کرده و مدیران استانی با کلی هزینه و سر صدا برای افتتاح این پروژه حضور پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴ 29 August 2017
 بلاغ، با شروع هفته دولت مردم انتظار تغییر و تحول در حوزه عمرانی بخش دولتی دارند.
 
چندین سالی است که در استان مازندران سطح پروژه‌های افتتاحی هفته دولت را تنزل پیدا کرده و متولیان امر به جای افتتاح پروژه‌های شاخص به دلیل نداشتن عملکرد مناسب در سطوح مختلف، پروژه‌های دم دستی و کوچک را در لیست پروژه‌های شاخص قرار داده و تلاش دارند با رنگ و لعاب به مردم بقبولانند که در حال فعالیت هستند.
 
افتتاح روکش آسفالت، افتتاح ساختمان یک دهیاری، کلنگ‌زنی و یا افتتاح طرح هادی روستایی و افتتاح یک خانه مسکونی محرومین از پروژه‌هایی است که شخص اول استان مازندران در افتتاح آن حضور داشته و تلاش دارند که اعلام کنند در استان مازندران کار شده است و نسبت به ارائه عملکرد اقدام کنند.
 
اما آنچه که این روزها در استان دیده می‌شود، ترافیک، معضلات جاده‌ای، کمبود آب شرب، نداشتن جاده مناسب دسترسی، انباشت زباله در سطوح مختلف، مشکلات اساسی در بخش کشاورزی، کمبود آب در بخش‌های کشاورزی، اعتیاد، مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری، نداشتن برنامه مدون برای استفاده مناسب از ظرفیت گردشگری و ...
 
نیروی جوان مازندران نیاز به کار و ایجاد اشتغال دارد. در هفته دولت آنچه را که برای جوانان و خانواده‌ها مهم است، افتتاح واحد تولیدی بزرگ است که منجر به ایجاد اشتغال انبوه شود، این در حالی است که افتتاح پروژه روکش آسفالت یک روستا در لیست عملکرد مسئولان استانی قرار گرفته و برخی مواقع هم به صورت انبوه در سطح رسانه‌های مکتوب به صورت رپرتاژ آگهی منتشر می‌شود.
 
دولت زمانی می‌تواند نسبت به ایجاد امید و نشاط در جامعه اقدام کند که جوان مازندرانی برای پیدا کردن شغل دربه در سایر استان‌های کشور نشود.
 
وضعیت پروژه‌های هفته دولت در استان مازندران به حدی تنزل پیدا کرده است که مدیران استانی نسبت به دعوت از مسئولان ملی اقدام نکرده و سعی می‌کنند خودشان به صورت دورهمی و جمع و جور پروژه‌ها را افتتاح کرده و سعی کرده از نگاه تیزبین رسانه‌ها دور باشند.
 
نداشتن پروژه شاخص و مهم در استان مازندران از مواردی بود که حتی به تریبون نماز جمعه در استان مازندران پیش از برنامه‌های هفته دولت کشیده شد.
 
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه استان مازندران با اشاره به برخی آمارسازی‌ها در ارتباط با اشتغال، اظهار کرد: این مسؤول با اعلام اینکه اعتیاد، طلاق، بیکاری و ولنگاری جامعه ما را فلج کرده است، گفت: در دولت دوازدهم باید تحول انجام شود تا این مشکلات رفع شود.
 
وی خاطرنشان کرد: باید وزرای انقلابی در مسند کار قرار گیرند، در استان‌ها هم مدیران جهادی و انقلابی پای کار حضور پیدا کنند، دولت از مدیران بازنشسته برای مدیریت استان‌ها استفاده نکند.
 
طبرسی گفت: در استان‌ها باید افرادی حضور داشته باشند که اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، در حال حاضر بسیاری از مدیران انگیزه‌ای برای اجرای اقتصاد مقاومتی نداشته و تنها برای اجرای این طرح شعار می‌دهند.
 
نکته آخر؛ آیا با وضعیت افتتاح پروژه‌ها در استان مازندران آن هم در هفته دولت می‌توان اعلام کرد که در استان مازندران کار جهادی انجام شده است؟!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار