رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: خشکسالی در قریب به 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران خسارت زد.
کد خبر: ۴۸۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 28 August 2017
 بلاغ، دلاور حیدرپور در جمع اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت گفت: امسال وضعیت آبی برنج به ویژه در حوزه هراز وضعیت مطلوبی بوده و مشکلی در این مورد وجود نداشته است.
 
وی افزود: تنها در شهرهایی مانند جویبار، میاندرود به دلیل اینکه در انتهای شبکه آبرسانی قرار دارد مشکل آبرسانی وجود داشت که با همکاری آب منطقه‌ای و نوبت دهی استرس در این بخش کاهش پیدا کرده است.
 
حیدرپور گفت: در این دو منطقه 300 تا 400 هکتار از اراضی خشک شد، در گلوگاه و بهشهر هم تنها30 تا 40هکتار خشکی صورت گرفته است ولی در مجموع از 213هزار سطح زیرکشت کمتر از 500هکتار دچار خشکسالی شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران دلیل خشک شدن 150تا200 هکتار از اراضی چهاردانگه الندان را بی‌توجهی در ذخیره سازی آب‌های زیرزمینی دانست و گفت: در کشور میزان ذخیره آب‌های سطحی 40 درصد بوده اما این میزان در مازندران زیر 10 درصد است.
 
حیدرپور با اشاره به اینکه بیش از 800 قطعه آب بندان با مساحت 17000 هکتار مترمربع در مازندران وجود دارد، اظهارکرد: باتوجه به منابع عظیم ذخیره سازی همچون آبندان‌ها می‌توان حجم زیادی از آب را برای روزهای کم بارندگی مانند امسال ذخیره کرد زیرا آبندان‌ها یک سازه سنتی و تجربه ‎ شده بوده که کشاورزان مشکل کم ‎ آبی محصولات خود را از این طریق می توانند برطرف کنند.
 
وی در خصوص قیمت تخم مرغ و افزایش قیمت مرغ تصریح کرد: به دلیل بیماری آنفلونزای مرغی سه مزرعه پرورش مرغ مازندران حذف شد که همین امر سبب افزایش جوجه و مرغ شده اما قرار براین بود این جوجه‌ها باقیمت مصوب1700تومان در اختیار اتحادیه مرغ گوشتی قرار بگیرد اما این مصوبه اجرا نشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در حال حاضر قیمت جوجه 2500 تا 2700تومان رسیده و همین عاملی برای افزایش قیمت مرغ‌های گوشتی شده است.
 
وی گفت: در آخرین تفاهم نامه میان اتحادیه مرغ مادر و اتحادیه مرغ گوشتی جوجه با قیمت 1700 در یکی دو ماه آینده به اتحادیه مرغ گوشتی جهت تعادل قیمت فروخته می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مورد سفر اخیر به روسیه و ماحصل آن گفت: این نمایشگاه با مسئولیت اتاق بازرگانی با محوریت مازندران و البته حضور سایر استان‌ها شکل گرفت و ماهیت آن بیان توانمندی‌ها و شناسایی شرکت‌کننده‌ها بود.
 
وی افزود: هرچند انتظار شرکت‌کننده‌ها فروش محصولات بود که البته با توجه به خصوصی بودن آن‌ها، انتظار بجایی بود اما هدف اصلی حضور تجار و فعالان اقتصادی و تبادل اطلاعات و مذاکرات رودررو بوده است.
 
حیدرپور خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مقابله با این تحریم‌های آمریکا این است که تولیدات مازاد مازندران با محصولات روسیه که مازاد دارد تبادل شود تا نیازهای یکدیگر را برطرف کنند و در نمایشگاه ولگاگراد قراردادهایی نیز در این خصوص بسته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار