مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی و ۵ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان بمناسبت هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 28 August 2017
مصیب امیری در این خصوص افزود: خوشبختانه ساخت اقامتگاه های بوم گردی در نیمه اول سال جال در استان فارس رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است و امیدواریم شاهد افزایش روند عملیات ایجاد این اقامتگاه ها در استان باشیم .

مدیر کل میراث فرهنگی اضافه کرد: با توجه به این که میزان سرمایه اولیه در ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به نسبت دیگر تاسیسات و موسسات گردشگری کم هزینه است و همچنین گردشگران داخلی و خارجی  جهت آشنایی با خوراکهای سنتی ، فرهنگ  و آیین ها مردم هر منطقه  متقاضی اسکان در چنین فضاهای سنتی و تاریخی  هستند  از این رو ایجاد چنین اقامتگاهایی در روستاها و بافت های تاریخی استان سرعت بیشتری دارد.

این مقام مسئول به افتتاح ۱۱ اقامتگاه بوم گردی در هفته دولت اشاره و اضافه کرد: در مجموع این اقامتگاه ها با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۱۷۶ نفر  در شیراز، مادرسلیمان، داراب، فسا و بوانات به بهره برداری می رسند.

امیری در ادامه به اهمیت جایگاه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری نیز از منظر امنیت و رفاه گردشگران تاکید و خاطر نشان کرد: در هفته دولت ۴ دفتر خدمات مسافرتی در شیراز و ۱ دفتردر شهرستان مرودشت با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریال  و اشتغالزایی ۲۰ نفر افتتاح خواهند شد.

بنابراین گزارش با افتتاح  این ۱۱ اقامتگاه بوم گردی تعداد آنها در استان به ۳۱ اقامتگاه افزایش و  همچنین تعداد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان با بهره برداری این ۵ دفتر به ۱۸۸ خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار