مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از سرمایه گذاری یک هزار و 160 میلیارد تومانی دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبرداد.
کد خبر: ۴۸۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰ 28 August 2017
به گزارش تابناک : یداله طهماسبی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: فعالیت های گسترده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در مازندران و به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته به اندازه‌ای چشمگیر بود که در حوزه آی سی تی ، مازندران را در بین سه استان برتر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت پروژه ها و طرح های مختلفی در این حوزه افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: طی چهار سال گذشته سرمایه گذاری بیش از یک هزار و 160 میلیارد تومان در حوزه  آی سی تی در این استان صورت گرفته است.

طهماسبی در ادامه با بیان اینکه یکی از راه‌های ارائه اینترنت پرسرعت در روستاها وجود دفاتر مخابراتی است اظهار کرد: به دلیل نبود امکانات و مشکلات ارائه این خدمات به روستاهای بالادست، امکان ارائه اینترنت پرسرعت به آنها ممکن نبود، اما وزارت ارتباطات در این بخش با همکاری بخش خصوصی و انجام اقدامات لازم در این زمینه امکان ارائه اینترنت پرسرعت به صورت وای فای را برای 1605 روستای استان در فاز نخست فراهم آورد.

وی همچنین  افزود: در فاز دوم این پروژه نیز  907 روستای دیگر به اینترنت پرسرعت وای فای متصل و با تحقق این کار تمامی روستاهای بیش از 20 خانوار مازندران دارای اینترنت پرسرعت می شوند.

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران در ادامه با اشاره به وضعیت حوزه ارتباطات استان تصریح کرد: در بخش تلفن ثابت تعداد روستاهایی که تا سال 1392 دارای تلفن ثابت بودند 2 هزار و 867 روستا بوده که این میزان هم اکنون به 3 هزار و 104 روستا افزایش یافته است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت های مهمی که در دولت تدبیر و امید و در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران صورت پذیرفت می توان به افزایش 11.5 برابری ظرفیت شبکه انتقال، افزایش 4.5 برابری پهنای باند ورودی استان، راه اندازی مرکز داده های استان (دیتا سنتر)، راه اندازی مرکز آپا (مرکز امداد رایانه ای) و توسعه شبکه پهن باند ثابت در 24 شهر و توسعه نسل سوم در تمامی شهرها و توسعه نسل چهارم در 40 شهر استان و افزایش 25 برابری سایت های نسل سوم و نسل چهارم به همراه رشد 40 درصدی پوشش جاده ای و 26 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه در مازندران، توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری در این استان که رشدی 45 رصدی را داشته اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن  12سایت  بی تی اس سیار برای استفاده در هنگام ایجاد حوادث غیرمترقبه و ایام افزایش پیک جمعیتی در تعطیلات به دلیل ورود گردشگران و مسافران به مازندران افزود: راه اندازی مرکز داده، برگزاری مانور مدیریت بحران در حوزه ارتباطات برای نخستین بار در کشور که طی آن از دو طرح ملی "سامانه هشدار اضطراری" و "شبکه ویژه ارتباطی مدیریت بحران" رونمایی شد نیز از دیگر فعالیت‌های دولت در این حوزه بوده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات  مازندران همچنین یادآور شد: اجرایی شدن سامانه ملی هشدار اضطراری این امکان در اختیار مقامات کشوری  و استانی قرار می‌دهد تا پیش، حین و پس از بحران امکان ارتباط با شهروندان را به صورت منطقه ای برقرار کنند.

طهماسبی با بیان اینکه طرح شبکه ویژه ارتباطی مدیران بحران نیز برای نخستین بار در کشور در این مانور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شد افزود: این طرح شامل مجموعه‌ای از اقدامات ویژه در سطح شبکه ها، ساختمان‌ها، مراکز، سایت‌ها و دکل های مخابراتی در راستای افزایش تاب آوری شبکه های ارتباطی موجود است تا مدیران استانی در زمان ایجاد حوادث غیرمترقبه و شرایط بحرانی بتوانند از  مزایای این طرح  از  جمله برقراری اولویت تماس و غیره استفاده کنند.

وی گفت: برقراری رومینگ اپراتورهای تلفن همراه در زمان بروز حوادث از جمله فعالیت‌های مهم دیگری بود که در این مانور انجام گرفت و در حال حاضر این خدمت آماده استفاده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران اظهار کرد: یکی دیگر از خدمات مهمی که وزارت ارتباطات برای بخش خصوصی در نظر گرفت، پرداخت تسهیلات وجوه اداره شده به شرکت هایی است که در زمینه فناوری و تولید محتوا فعال هستند و همچنین برگزاری کلاس‌ها و دوره های آموزشی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات و امنیت شبکه برای تمامی مدیران و کارشناسان حوزه آی سی تی دستگاه های دولتی است.

طهماسبی افزود: اجرایی کردن تفاهم نامه طرح تکاپو در زمینه توانمند سازی نیروهای حوزه آی سی تی با برگزاری همایش در 12 دانشگاه استان و آموزش بیش از دو هزار نفراز دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های آی سی تی ، ایجاد اشتغال در حوزه  فناوری اطلاعات، تولید محتوا از سوی شرکت های فعال در این حوزه از دیگر فعالیت‌ها در این بخش بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به دیگر برنامه های در دست اقدام این اداره کل اظهار کرد: افتتاح اینترنت پرسرعت روستایی برای 907 روستای دیگر در مازندران تا دهه فجر امسال، ایجاد فیبر نوری در 150 کیلومتر از شهرها و روستاهای مازندران، توسعه و تکمیل نسل 4 در این استان و همچنین نسل 2 و 3 در باقیمانده روستاهای مازندران، توسعه اینترنت ثابت در شهرهای استان و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی در حوزه امنیت و فناوری اطلاعات برای ارتقای سطح کیفی و کمی دانش مدیران و کارشناسان فناوری دستگاه‌های اجرایی استان  از این برنامه ها بوده است.

طهماسبی در پایان افزود: جایگاه مازندران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در میان سه استان برتر است و این تفاوت در طی 4 سال گذشته تاکنون رشدی سه برابری را نشان می دهد.

 




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار