در نخستین جلسه کاری شورای پنجم شهر شیراز، دو عضو شورای شهر نطق پیش از دستور کار خود را قرائت کردند و سه موضوع مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
کد خبر: ۴۸۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 28 August 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:سید عبدالرزاق موسوی در نخستین جلسه کاری شورای شهر شیراز بابیان اینکه مسئولیت سنگینی بر عهده اعضای شورای شهر است و مردم منتظر هستند که نتیجه حضور و حمایت خودشان را در عمل ببینید، اظهار داشت: ما به مردم گفتیم که با فساد و تبعیض مبارزه خواهیم کرد، از حقوقشان دفاع و از مدیران پاک دست و پاسخگو حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به مردم قول دادیم که از ظرفیت نیروی انسانی فهیم و توانمند شهرداری استفاده و از آنان حمایت کنیم، امروز مردم بر کارهای ما نظاره می‌کنند؛ از مدیریت شهرداری و مجموعه مدیران آن به‌طور جِد می‌خواهیم که در این جهت مارا یاری کنند.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه امور حقوقی و املاک شورا افزود: ما در این مسیر باید مناطق حاشیه شهر را در اولویت برنامه‌های شورا قرار دهیم و رویکردهای خود را در اداره شهر شیراز برای مردم تبیین کنیم.

به گفته وی ارتقاء سطح خدمات به مردم نیازمند استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی است و هماهنگی دستگاه‌های متولی ارائه خدمات عمومی باید به کمک شهرداری و شورا بیایند تا با همراهی مطبوعات، رسانه‌ها و صداوسیما، احزاب و نهادهای مدنی، بتوانیم آسایش، امنیت و نشاط عمومی که خواسته به‌حق مردم است را محقق کنیم.

لزوم توسعه پایدار زیرساخت‌های شهری و ارتقاء جایگاه شیراز

سیروس پاک‌فطرت هم در این جلسه بابیان اینکه چه آنانی که به بنده رأی دادند و چه آن‌هایی که رأی ندادند خودم را خدمت‌گذار همه مردم فهیم شیراز می‌دانم و از مردم طلب دعای خیر دارم، گفت: بر آن باورم که شورای پنجم صرفاً شورای شهرداری نباشد، بلکه به معنای واقعی خود شورای شهر باشد؛ زیرا بسیاری از مسائل و مشکلات پیش رو شهروندان در سایه هماهنگی و اجرای مدیریت واحد شهری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان غیر از شهرداری است.

وی ادامه داد: به‌دور از هرگونه مسائل سیاسی و جناحی تمام سعی و تلاشمان را درراه خدمت به مردم و توسعه پایدار زیرساخت‌ها و ارتقاء سطح شیراز به جایگاه واقعی خود انجام خواهیم داد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: امید است بزرگان شهر علما، نخبگان، اساتید دانشگاه و سایر اقشار مختلف مردمی ما را از ارائه طریق، رهنمودها و پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده بی‌بهره نگذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این جلسه سه دستور کار مورد بررسی قرار گرفت، اصلاح آیین‌نامه داخلی شورای شهر اولین موضوعی بود که با یک‌فوریت تصویب شد.

بررسی همه مصوبات شورای اسلامی دوره چهارم از تاریخ 29 اردیبهشت سال جاری موافق و مخالفانی داشت.

سیروس پاک‌فطرت به‌عنوان مخالف گفت: در دوره قبل، 52 مورد به تصویب رسیده که فرمانداری شیراز نیز به‌عنوان نماینده دولت قانونی بودن این مصوبات را تائید کرده است و لزومی برای بررسی مجدد نیست.

علی ناصری نیز به‌عنوان موافق گفت: ممکن است برخی از مصوبات شورای چهارم، به‌ویژه پس از 14 مرداد شتاب‌زده انجام‌شده باشد.

درنهایت با نظر موافق اعضا، بررسی همه مصوبات شورای اسلامی دوره چهارم به تصویب رسید، مبنی بر اینکه 52 مصوبه در کمیسیون‌های مربوطه بررسی شود.

در این جلسه بررسی تمام مناقصات و مزایدات برگزارشده در شهرداری شیراز از تاریخ 29 اردیبهشت نیز مصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار