معاون توسعه و فناوری رسانه ی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت:پوشش شبکه های دیجیتال در کشور 90 درصد و در استان ایلام 96 درصد است که این مهم نشان دهنده ی تلاش و اهتمام جدی دست اندرکاران صدا و سیمای مرکز ایلام است.
کد خبر: ۴۸۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴ 27 August 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های  فنی صدا و سیمای مرکز ایلام،  که با حضور معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران  ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، استاندار  ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) و جمع کثیری از مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد ،67  پروژه ی فنی رسانه ی استانی  با اعتبار بیش از 14 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
 
معاون توسعه و فناوری رسانه ی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت:پوشش شبکه های  دیجیتال در کشور 90 درصد و در استان ایلام 96 درصد است که این مهم نشان دهنده ی تلاش و اهتمام جدی دست اندرکاران صدا و سیمای مرکز ایلام است.

علیدادی با اشاره به عزم جدی رسانه ی ملی برای توسعه ی زیرساخت های فنی در صدا و سیمای مرکز ایلام افزود: وجود بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ،دفاع جانانه از وجب به وجب خاک استان در دوران 8ساله ی دفاع مقدس ،و تبدیل شدن به قدمگاه اصلی زائران عتبات عالیات موجب عزم جدی رسانه ی ملی برای توسعه ی زیرساخت ها و پوشش 100درصدی دیجیتال در این استان شده است.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در آیین افتتاح و بهره برداری از 67 پروژه فنی صدا و سیمای مرکز ایلام گفت:رسانه ملی قهرمان و پیروز جنگ نابرابر رسانه ای در مقابل مستکبران و زورگویان دنیاست.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی افزود:با توجه به موقعیت ویژه استان و حضورمیلیونی زائران عتبات عالیات در مرز بین المللی مهران ، رسانه ملی باید به استان ایلام عنایت ویژه داشته باشد .

مروارید استاندار ایلام هم در این مراسم گفت: صدا و سیمای مرکز ایلام با تولید و پخش ویژه برنامه های مختلف ضمن کسب موفقیت های گوناگون توانسته است اقبال خوبی برای جذب مخاطبان استانی ،استانهای مجاور و فنی کشور همسایه عراق داشته باشد و این امر نشان دهنده توانایی و تعهد عوامل و دست اندرکاران رسانه استانی است .

کاظم زاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی هم گفت :خدمات رسانه استانی در تولید و پخش برنامه های تاثیر گذار برهیچکس پوشیده نیست و انشاء الله با حل مشکل آنتن دهی در بعضی نقاط استان بتوانیم  مردم روستاها و مناطق دور افتاده استان را هم از نعمت داشتن صدا و تصویر شبکه ها ی سراسری برخوردار سازیم.   

مدیرکل صدا سیمای مرکز ایلام هم در آیین افتتاح و بهره برداری از 67 پروژه فنی رسانه ی استانی با اشاره به اینکه برای افتتاح این تعداد پروژه بیش از 14 میلیارد تومان هزینه شده است گفت:راه اندازی فرستنده های اف ام در 6 ایستگاه و دیجیتالی شدن 36 ایستگاه ازجمله ی مهم ترین این طرح هاست.

شیروی با اشاره به اینکه طی دوسال گذشته پوشش دیجیتال در استان از 86درصد به 96 درصد رسیده است افزود:در حال حاضر 125 ایستگاه پرقدرت،متوسط و کم قدرت وظیفه ی سیگنال رسانی در استان را به عهده دارند و اولویت اصلی ما رساندن پوشش شبکه های دیجیتال به 100درصد است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه ی هرچه بیشتر ایستگاههای دیجیتال گفت:در صورت همراهی و مساعدت مسولان محلی و مهیا شدن زیرساخت ها ،تا پایان سالجاری 40 دستگاه فرستنده ی جدید راه اندازی می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار