مدیرکل بهزیستی ایلام از شناسایی 100 درصدی معلولان این استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: تمامی معلولان این استان در طول چهار سال گذشته با اقدام های این سازمان در مناطق مختلف شهری و روستایی شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند .
کد خبر: ۴۸۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 27 August 2017

  به گزارش تابناک ایلام؛فرهاد قیصربیگی اظهار کرد: اکنون بیش از 11 هزار و 700 معلول بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و غیره با درجه های مختلف در استان شناسایی و زیر پوشش خدمات مستمر و غیر مستمر این سازمان قرار گرفته اند .

وی با بیان اینکه هم اینک نرخ معلولیت در این استان تثبیت شده است، گفت: تمرکز این سازمان پیشگیری از معلولیت ها با اجرای طرح های مشاوره ژنتیک است که در این زمینه طرح غربالگری اختلالات ژنتیک طی 2 ساله گذشته اجرا و از زوج هایی که توان مالی پرداخت این آزمایش ها را نداشته باشند، حمایت شده تا از تولد نوزادهای معلول پیشگیری شود .

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه روند خدمات دهی به مددجویان در دولت تدبیر و امید رشد چند برابری و با شتاب همراه داشته، اضافه کرد: یکی از مهمترین این خدمات ساخت واحدهای مسکونی بوده که در این مدت بیش از یک هزار واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان اعم از معلولان، زنان سرپرست خانوار و غیره شده است .

وی افزود: همچنین در این مدت و با هدف خودکفایی و استقلال مالی مددجویان یک هزار و 895 مورد تسهیلات به مددجویان پرداخت که موجب تسریع روند بازتوانی جامعه هدف شده است .

قیصربیگی در ادامه به فعالیت های حوزه اجتماعی این سازمان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح خدمات مالی خرد به تعداد 300 گروه از زنان و دختران روستایی برای ایجاد اشتغال و تشکیل 142 گروه همیار از زنان سرپرست خانوار برای توانمندسازی این قشر یکی از مهمترین خدمات این حوزه بوده است .

وی اظهار کرد: در طول چهار سال گذشته با آگاه سازی های انجام گرفته 14 هزار و 800 نفر به مراکز اورژانس اجتماعی این سازمان نظیر مداخله در بحران، کودکان خیابانی، کاهش طلاق، خانه امن، خط 123، خدمات سیار و غیره مراجعه که بیانگر اعتماد مردم به مجموعه بهزیستی و استفاده از ظرفیت این سازمان برای رفع مشکلات اجتماعی آنهاست .

مدیرکل بهزیستی ایلام افزایش پوشش طرح تامین یک وعده غذای گرم به تعداد پنج و هزار و 500 کودک با اعتبار 13 میلیارد ریال، گسترش مهدهای کودک مناطق آسیب زا و تامین بخشی از شهریه کودکان نیازمند به میزان 2 میلیارد ریال را از دیگر خدمات این سازمان برشمرد که در چهار سال گذشته رشد چشمگیری داشته است .

قیصربیگی همچنین از پرداخت یک میلیارد و 640 میلیون ریال برای تامین و توسعه و تجهیز مهدهای کودک روستایی این استان در دولت یازدهم خبر داد که در دولت قبل اجرای آن متوقف شده بود .  

مدیرکل بهزیستی ایلام با بیان اینکه نگاه دولت به مقوله سلامت اجتماعی ویژه است، گفت: دولت تدبیر و امید از بدو فعالیت طرح تحول نظام سلامت را اجرا و پس از آن نظام سلامت اجتماعی را در دستور کار قرار داد که با رایزنی با متولیان آسیب های اجتماعی پیگیری این مسایل در 18 کارگروه مختلف تشکیل و بهزیستی به عنوان مسئولیت کارگروه طلاق و کودکان خیابانی انتخاب شد .

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه طرح نظام سلامت اجتماعی را ارایه و بهزیستی به عنوان متولی آن انتخاب که در نخستین گام این طرح تقویت و راه اندازی 400 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت کشور در دستور قرار گرفته است .

به گفته وی، نگاه دولت به مقوله سلامت اجتماعی در حال تقویت بوده و در سال های آینده شاهد تحول گسترده تری در این حوزه خواهیم بود .

مدیر کل بهزیستی ایلام همچنین از واگذاری 76 واحد مسکونی به مددجویان زیر پوشش در هفته دولت خبر داد و گفت: این واحدهای مسکونی ویژه معلولان و سایر مددجویان در مناطق مختلف شهری و روستایی استان تحویل این افراد می شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار