مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی خبرداد
فارس:مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۳۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت و پوشش بهزیستی استان قرار گرفته است که نسبت به دوران مشابه قبلی با رشد ۵۰ درصد روبه‌رو بوده‌ایم.
کد خبر: ۴۸۴۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 27 August 2017
 محسن ارشدزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان ۱۰۰ پروژه و طرح عمرانی در هفته دولت با نام خدمات بهزیستی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۳ واحد از این پروژه‌ها مختص مراکز خدمات تخصصی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی بوده که خدمات تخصصی به گروه‌های هدف بهزیستی می‌دهد، افزود: همچنین در این هفته برای معلولان روستایی خانواده ها دارای دو عضو معلول مسکن تامین شده است.

افتتاح ۱۰۰ پروژه با اعتبار ۷ میلیارد تومان 

مدیرکل بهزیستی استان با اعلام ارزش ریالی پروژه‌های بهزیستی در هفته دولت گفت: بیش از ۷ میلیارد تومان ارزش اعتباری ۱۰۰ پروژه پیش‌بینی شده در این هفته است.

۳۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان 

وی در تشریح عملکرد بهزیستی استان در دولت یازدهم، در حوزه اجتماعی ابراز کرد:  بیش از ۳۷ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت و پوشش بهزیستی استان قرار گرفته است که نسبت به دوران مشابه قبلی با رشد ۵۰ درصد روبه‌رو بوده‌ایم.

ارشدزاده تامین بیمه اجتماعی زنان سرپرست و عشایر و روستاییان را از دیگر اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۳۳۱  زن سرپرست خانوار از طرح بیمه بهره‌مند شده اند که بیش از سه برابر مدت مشابه بوده است.

1000 مهدکودک در سطح استان 

وی ابراز کرد: در مهدکودک‌ها با رشدی بیش از ۷۶ درصد توسعه روبه‌رو بودیم و در حال حاضر کودکان بهره‌مند از مهدکودک ۴۷ هزار کودک است که با رشد ۴۱ درصد روبه‌رو شده است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه در سال گذشته تهیه غذای گرم برای ۱۵ هزار کودک داشتیم، گفت: این میزان با رشد ۵۷ درصد نسبت به سال قبلی روبه رو بود.

یک‌هزار و ۷۲۰ کودک بی‌سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان 

وی اعلام کرد: یک‌هزار و ۷۲۰کودک بی‌سرپرست تحت سرپرستی اداره کل بهزیستی  هستند که نسبت به دوره قبلی ۷۲ درصد رشد داشته است.

ارشدزاده با یادآوری اینکه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ۸۲ مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره افزایش داده است، گفت: این مراکز در دولت یازدهم با رشد ۳۰ درصد روبه رو بوده که البته خدمت گیرندگان نیز  ۲۷ درصد رشد را داشته است.

۱۵۹ هزار و ۴۱۱ کودک در استان غربالگیری شده‌اند

وی به ایجاد ۱۸۷ پایگاه غربالگیری بینایی و شنوایی توسط بهزیستی استان اشاره کرد و بیان داشت: تعداد غربالگیری کودکان ۱۵۹ هزار و ۴۱۱ کودک بوده که توانستیم پوشش ۹۰ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال انجام دهیم.

مدیرکل بهزیستی رشد ۴۶ درصدی در  مشاوره‌های ژنتیکی را اعلام کرد و ادامه داد: همچنین در موسسات اجتماع‌محور با ایجاد ۲۳۵ مرکز در راستای  خدمت‌دهی رشد دو برابر داشته‌ایم.

تامین ۱۰۰ درصدی شهریه دانشجویان معلول 

وی با اشاره به اینکه در زمینه آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت به ۱۰۶ هزار نفر افزایش دست یافته‌ایم، گفت: در حوزه توانبخشی تعداد خدمات مستمری ۵۸ هزار نفر افزایش را شاهد بودیم همچنین برای ۷۶۰ دانشجوی معلول شناسایی شده، توانستیم ۱۰۰ درصد تامین شهریه آنها را پوشش دهیم که در دولت قبلی ۵۰ درصد بود. 

ارشدزاده خاطرنشان کرد: در کاشت حلزون برای ناشنوایان و کم شنوایان سالیانه ۵۵ نفر سهمیه داشتیم که به ۸۳ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در تجهیزات پزشکی برای معلولان از لحاظ ریالی و مقدار افزایش چشمگیری وجود داشت، گفت: در بخش مراکز خدمات تخصصی رشد ۴۰ درصد شاهد بودیم که به واسطه آن به ۵ هزار و ۵۰۰ نفر خدمات ارائه شده است.

پرداخت ۱۵۰ تا ۴۵۵ هزار تومان مستمری 

مدیرکل بهزیستی استان با اعلام اینکه تعداد مستمری‌بگیران استان ۱۶ هزار نفر شده که رشد ۴/۵ درصد داشته است، ابراز کرد: برای یک نفر مستمری‌بگیر پرداخت ۱۵۰ تا ۴۵۵  هزار تومان داریم.

شناسایی ۲۳هزار معلول روستایی

وی با اشاره به اینکه در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در پایان سال ۹۵ صد در صد معلولان روستایی شناسایی شده است، گفت: با طرح توانبخشی تا پایان  سال ۹۵ توانستیم ۲۳ هزار معلول روستایی را شناسایی کنیم که این برنامه برای سال‌جاری شناسایی معلولان شهری محروم و حاشیه‌نشین خواهد بود.

ارشدزاده  با ابراز اینکه افراد تحت پوشش ضایعات نخاعی ۸۲۰ نفر است، افزود: در بخش تحت پوشش افراد با ضایعات نخاعی، رشد ۶۵ درصدی داشتیم که به همه آنها حق پرستاری داده می‌شود.

وی اذعان داشت: در دولت یازدهم با کمک مردمی به صورت نقدی، توانستیم ۱۵۱ میلیارد تومان کمک نقدی جمع‌آوری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به ارائه تسهیلاات اشتغال با افزایش ۶۰ میلیارد تومانی ابراز کرد: از لحاط تعداد اشتغال برای ۱۱ هزار و ۳۶۹ نفر زمینه‌های اشتغال در جامعه هدف تعیین شده که رشد ۱/۵ درصد داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تمام خانواده‌های دارای دو عضو یا بیش از دو عضو معلول، شناسایی شده و از نظر مسکن اقداماتی صورت گرفته است.

ارشدزاده با بیان اینکه در سال ۹۴ توانستیم ۳۰۰ خانوار معلول را شناسایی کنیم که ۶۰ نفر دیگر در سال ۹۵ شناسایی شده ند، گفت: در حال شناسایی افراد معلول دیگر جهت پوشش هستیم و برای تمام خانواده‌های دو یا بیش از دو معلول وام ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی اعطاء می‌شود.

وی ابراز کرد: در دولت یازدهم ۲۰۶ کارشناس استخدام رسمی بهزیستی شده که این میزان بی‌نظیر بوده است که ۷۰ درصد این افراد جذب شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به بهره‌برداری ۱۲ پروژه عمرانی مهم در دولت یازدهم گفت: از جمله پروژه‌های مهم ایجاد مرکز آب درمانی معلولان بوده است و البته خیران با بیش از ۵۰ میلیارد تومان در پروژه‌های بهزیستی سهیم شده‌اند.

وی با اعلام اینکه حقوق پرسنل بهزیستی در این دولت دوبرابر رشد یافته است، افزود: اعتبارات جاری بیش از دو برابر و عمرانی ۲/۵ برابر همچنین اعتبارات ملی نیز ۲/۵ برابر رشد یافته است.

ارشدزاده با تاکید به اینکه مسائل اجتماعی در کشور بسیار حساس بوده و بلافاصله با بازتاب‌های مردمی مواجه می‌شود، گفت: باید انعکاس اخبار اجتماعی درست، صحیح و مطلوب صورت گیرد زیرا مستقیماً با خود مردم در ارتباط است.

افزایش آسیب‌های اجتماعی در دولت یازدهم همانند خاکستر زیر آتش بوده است

وی با بیان اینکه رشد آسیب اجتماعی در دولت یازدهم نمود پیدا کرده ولی این به آن معنا نیست که در این دولت آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است، ادامه داد: مسائل اجتماعی همانند آتش زیر خاکستر بوده که این دولت به آن پرداخته و البته در این دولت اقدامات زیادی نیز برای کنترل آن صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان به احصاء ۱۵ آسیب مهم در کشور  اشاره کرد و گفت: آسیب‌های اولویت‌دار برای هر استان مشخص شده که پنج آسیب اولویت‌دار آذربایجان‌شرقی از جمله اعتیاد، طلاق، مشکلات اخلاقی و بی‌بندوباری هستند که اگر به آسیب‌های اجتماعی توجه نشود قطعاً سرمایه اجتماعی از بین خواهد رفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :