کد خبر: ۴۸۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 26 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»،توسعه‌ واحدهای کشت‌ گلخانه‌ای تأثیر به سزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی ایفا می‌کند و  به افزایش بهره‌وری، رشد اقتصادی در محصولات کشاورزی، خوداتکایی و ایجاد اشتغال پایدار می‌انجامد و راهبردی موثر برای ارزآوری و تولید ثروت در بخش کشاورزی است.

ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان با توجه به مزایای کشت گلخانه‌ای به‌طور گسترده‌ای به تأسیس گلخانه‌ روی آورده‌ است.

استان یزد یکی از استانهای کشور است که به شدت به دنبال توسعه کشت گلخانه ای است. این استان با داشتن ۱۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در رده دوم کشور قرار دارد.

در همین خصوص سید جمال سجادی پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: از مجموع زمین‌های قابل کشت در استان سالیانه بالغ بر یک میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، زراعی، باغی و گلخانه‌ای برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسیر حرکت استان یزد به سمت کشت گلخانه‌ای است، تأکید کرد: با توجه به مزایای کشت گلخانه‌ای، باید به سمت این نوع کشت برویم و به عنوان یک اولویت به آن نگاه کنیم.

یکی از دلایل موفقیت این استان در توسعه تولیدات گلخانه ای، ساماندهی تولیدکنندگان محصولات گلخانه ای و شرکت های صادراتی در این زمینه بوده است.

یکی دیگر از دلایل رشد کشت گلخانه ای در استان یزد اعطای تسهیلات توسط سازمان جهاد کشاورزی این استان برای مکانیزاسیون کشاورزی و راه اندازی سیستم های هوشمند و اتوماسیون در گلخانه ها است که توانسته علاوه بر افزایش تولیدات محصولات گلخانه ای، بهره ورزی زیادی نیز در مصرف آب و انرژی برای گلخانه داران فراهم کند.

در همین خصوص محمد‌رضا ابراهیمی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: در سال جاری بیش از ۳۵۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان تولید می‌شود.

گفتنی است پنجشنبه گذشته محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در استان یزد نسبت به توسعه  کشت گلخانه ای در این استان تأکید کرد و از کشاورزان خواست تا محصولات کم آب بر با ارزش اقتصادی بالا کشت کنند و بجای بذرپاشی از کشت نشاء استفاده نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار