امام جمعه دلوار گفت: امروز باید نهضت معرفی فضائل و آرمان‌های شهید رئیسعلی دلواری تشکیل و در این زمینه جریان سازی شود.
کد خبر: ۴۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 26 August 2017
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار اظهار داشت:آرمان های شهید رئیسعلی دلواری همان  آرمان های انقلاب اسلامی بود. اگر رئیسعلی دلواری در عصر انقلاب هم بودند قطعا راه او و مسیر او همان آرمان های امام و شهدا بود.

وی افزود: در آستانه یکصد و دومین سالروز شهادت سردار مون و شجاع شهید رئیسعلی دلواری هستیم و آنچه وظیفه امروز همه ما است هم در فضای حوزه و دانشگاه و هم در فضای آموزش و پرورش و خصوصا هر ساله به بهانه سالروز شهادت این مجاهد نستوده و بزرگ معرفی بیش از پیش شخصیت و فضائل ایشان است.

امام جمعه دلوار ادامه داد: اگر نام زیبای این جوان مومن ۳۴ ساله بعد از بیش از صد سال همواره روز به روز بر سر زبانها ساری و جاری ست و زینت بخش محافل و مجالس است در سایه برخورداری ایشان از یکسری فضائل و داشته های معنوی است و آن فضایل نیاز جامعه امروز ماست.

وی با بیان اینکه معرفی آن فضایل وظیفه ماست، ادامه داد: جای تاسف است که این فردی که  با نام و نشان در سراسر این سرزمین شناخته شده است اما فضایل و داشته‌ها و اهداف و آرمان‌های او در همه جا مانند زمان حیاتش غریب و مظلوم است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: دلوار با وجود  تاریخی بزرگ و پیشینه‌ای درخشان در عرصه ایثار، مقاومت، و مقابله با استعمار و استکبار، اما مع الاسف جوانان به اندازه کافی با تاریخ مقاومت این  دیار و بزرگمردی و  حماسه آفرینی این سرزمین ، آشنایی لازم و کافی ندارند و یکی از اهداف مهم برگزاری کنگره و بزرگداشت هر ساله بمناسبت سالروز شهادت سردار شهید رئیسعلی دلواری معرفی تاریخ  و تاریخ آفرینان و شیرمردان استعمار ستیز است.

وی اضافه کرد: بحمدلله بعد از  پیروزی انقلاب نام شهید رئیسعلی دلواری احیاء شد و خصوصا در سال‌های اخیر برای معرفی این مجاهد بزرگ تلاش‌های ارزشمندی انجام شده است همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمود: خدا را شاکریم که بعد از پیروزی انقلاب، این نامی که سعی می‌شد پنهان بماند و این چهره ناشناخته بماند، بر سر زبان‌ها افتاد؛ او را شناختند، شخصیت او را ستودند، مظلومیت و شهادت مظلومانه‌ی او را همه دانستند و فهمیدند.

امام جمعه دلوار ادامه داد: امروز باید  نهضت معرفی فضائل و آرمان‌های شهید رئیسعلی دلواری تشکیل شود و در این زمینه جریان سازی شود.

وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر و سایر شهدای انقلاب دارای فضایل و معتقد به یکسری آرمان‌ها و ارزش‌هایی بودند که با آرمان‌ها و ارزش‌های شهید رئیسعلی دلواری مشترک است و در واقع آرمان‌ها و ارزش‌های شهید رئیسعلی دلواری همان ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

زاهددوست بیان کرد: با مطالعه در تاریخ زندگی سردار شهید رئیسعلی دلواری و تاریخ شهدای انقلاب می‌بینیم آرمان‌هایی مانند ایمان، تدین، شجاعت، روحیه ایثار و شهادت طلبی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ولایت مداری، از خصوصیات و آرمان هایی است که بین شهید رئیسعلی دلواری و شهیدان انقلاب اسلامی مشترک است.

وی افزود: تاریخ زندگی و مبارزات شهید رئیسعلی دلواری با انقلاب و مبارزات چهره‌های انقلاب فاصله دارد اما این مجاهد نستوده به همان ارزش و آرمانی معتقد بود که شهیدان بزرگ تاریخ انقلاب مانند شهید رجایی و باهنر و شهید بهشتی معتقد بودند و اگر در عصر انقلاب هم بودند قطعا راه او مسیر او مسیر آرمان های امام و شهدا بود.

امام جمعه دلوار اظهار داشت: افراد زیادی در مورد تاریخ و مبارزات ایشان  کتاب نوشته اند و سخن گفته اند اما کمتر به برجسته کردن فضایل و خصوصیات شهید بزرگوار پرداخته شده است. ولایت پذیری تبعیت ایشان از علماء زمان خود از خصوصیات برجسته شهید رئیسعلی دلواری بود. یکی از محدود مکاتباتی که در تاریخ از شهید رئیسعلی دلواری وجود دارد نامه ایشان به آیت الله مجاهد برازجانی است.فرازها و متن این نامه دلیل روشنی بر ولایت پذیری و تبعیت این بزرگمرد تاریخ از علماء زمان خود است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شهید رئیسعلی دلواری، گفت: حرکت این‌ها -رئیس علی دلواری- رسوخ روح دینی مجاهدت بر انگلیس را در ملت ما نشان می دهد. این جوان مبارز، با آن روحیه دینی خود، وارد میدان می شود و مبارزه می کند و افراد دورش جمع می شوند. ما یاد رئیس‌علی دلواری را از این جهت گرامی می‌داریم که این مرد شجاع، در راه اعتقاد دینی خود، تنها و در غربت با دشمنان جنگید؛ این برای ما چیز بسیار باارزشی است.

زاهددوست بیان کرد: به فرموده رهبر انقلاب، شجاعت‌های رئیسعلی دلواری برای ملت ایران یک یادگار ارزنده تاریخی است. اگر رئیس‌علی‌ها  در غربت به شهادت نمی رسیدند، امروز ملت ایران به این عظمت نمی رسید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار