به مناسبت هفته دولت نمایشگاهی پنج روزه با هدف شناساندن ظرفیت های فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جمعیت عشایری و روستایی استان ایلام و آشنایی مخاطبان با این مزیت های فرهنگی اقتصادی با تلاش هماهنگ دفتر امور روستایی استانداری ایلام ،اداره کل میراث فرهنگی و دیگر نهادهای مرتبط در محل بوستان جنگلی چغا سبز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۴۸۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 24 August 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛مراجعان و علاقه مندان از امروز تا شش شهریورماه از ساعت شش عصر تا 11 شب می تواننددراین مکان با بازدید اثار ، متن ها و تصاویر با ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی ،اجتماعی و طبیعی گردشگری استان ایلام اشنا شوند.
 
دست افرینه های هنری جامعه روستایی و عشایری استان از پوشاک فرش و گلیم تا غذاهای سوغاتی از دیگر اثار و.محصولاتی است که در نخستین توانمندی های روستاییان و عشایر استان ایلام به نمایش گذاشته شده است .
 
معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، پوشش‌های محلی، غذاها و … ، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط دو سویه شهرنشینان با روستائیان و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولیدات روستاییان از دیگر اهداف وکارکردهای برگزاری این نمایشگاه عنوان شده است.
 
حدود 38 درصد از جمعیت استان 580 هزار نفری ایلام روستایی هستند که عمدتا بهره برداری بخش کشاورزی می باشند.
 
عشایر دامدار حدود 11 درصد از جمعیت استان ایلام را تشکیل می دهند که ارزش اقتصادی سالانه محصولات دامی ، لبنی و صنایع دستی انان سه هزار و 500 میلیارد ریال گزارش شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار