مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام بر نهضت مسجد سازی در جامعه که نقش مهمی در جذب مردم به سمت دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، تاکید کرد و گفت: اکنون به ازای هر یک هزار و 150 نفر در ایران مسجد وجود دارد در حالی که در کشورهای اهل تسنن به ازای هر 500 نفر یک مسجد وجود دارد که باید با جذب خیران برای ترویج این سنت حسنه در جامعه تلاش کرد
کد خبر: ۴۸۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 24 August 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین محمد فتاحی در همایش نقش تشکل‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه تشکل‌های مذهبی به عنوان گروه مرجع و اثرگذار نقش اساسی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، گفت: نقش تشکل‌های دینی در توسعه باورهای دینی و تعمیق آنها مهم و راهبردی است.

  وی اظهار کرد: تشکل‌های مذهبی به عنوان گروه مرجع و اثرگذار نقش اساسی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند .

فتاحی با بیان اینکه چنانچه نگاه تکلیفی به مسایل دینی در جامعه احیا شود اثرگذاری آن بیشتر خواهد شد، افزود: برای ترویج این دیدگاه تشکل‌های دینی و مداحان نقش مهمی داشته و اصلی‌ترین رسالت آنها هدایت و تربیت جامعه است .

وی با تاکید بر اینکه نقش تشکل‌های دینی در توسعه باورهای دینی و تعمیق آنها مهم و راهبردی است، اضافه کرد: تشکل‌های دینی باید از منظر اجتماع به تبلیغ دین پرداخته و نیازهای جامعه را در این زمینه شناسایی تا تاثیرگذاری کار آنها بیشتر شود .

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام کرد: در مقابل آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن تشکل‌های دینی باید فعالانه وارد شوند و این سازمان با تغذیه فکری از آنها حمایت لازم خواهد کرد .

فتاحی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، خودکشی و غیره در جامعه، گفت: با اشاعه فرهنگ دینی می‌توان از رشد این آسیبها جلوگیری کرد .

وی همچنین بر نهضت مسجد سازی در جامعه که نقش مهمی در جذب مردم به سمت دین و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند، تاکید کرد و گفت: اکنون به ازای هر یک هزار و 150 نفر در ایران مسجد وجود دارد در حالی که در کشورهای اهل تسنن به ازای هر 500 نفر یک مسجد وجود دارد که باید با جذب خیران برای ترویج این سنت حسنه در جامعه تلاش کرد

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار