کد خبر: ۳۷۲۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 05 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، آبان ماه 56 بعد از ارتحال مرحوم مصطفی خمینی(ره) ، شهید مطهری تصمیم میگیرد مجالس ختمی برای ایشان در تهران و قم برگرار گردد.
 
دو مجلس یکی در قم و دیگری در مسجد ارگ تهران تصمبم گرفته می شود.
 
به گزارش اسناد ساواک در مجلس ارگ تهران مجلسی با حضورمرحوم  مهندس بازرگان ، مرحوم فلسفی و جمع کثیری از مردم که بالغ بر 2000 می شد تشکیل می گردد که سخنران این مراسم حسن روحانی است .
ساواک گزارش می دهد که روحانی در بدو ورود به مسجد، مهندس بازرگان  در گوشی به وی چیزهایی می گوید و سپس حسن روحانی به بالای منبر رفته سخنرانی خود را در خصوص داستان ابراهیم (ع) و اسماعیل (ع)طرح می نماید.
هر چند ساواک به موضوع پیشنهاد کلمه امام به آیت الله خمینی اشاره نداشته است اما حسن روحانی در کتاب خاطرات خود (چاپ 1387) می نویسد بنا به پیشنهاد شهید مطهری سخنرانی این مجلس را پذیرفتم .ناطق نوری هماهنگی ها را انجام داد و من در منبر داستان ابراهیم و اسماعیل را مطرح کردم . از روز پیش در ذهنم بود که در آنجا  مرحوم مصطفی خمینی را به اسماعیل (ع) تشبیه کنم و پیشنهاد کنم بعد ازاین برای آیت الله خمینی هم امام خمینی ذکر شود که این مطلب من با صلوت غرای جمع تائید شد.
او می نویسد بعدها در جلسه روحانیت مبارز شهید بهشتی از این که کلمه امام خمینی را پیشنهاد داده بودم بسیار استقبال کرد. بعدها این کلمه سکه رایج شد و همه از کلمه امام خمینی استفاده می کردند.
بعدها احمد آقا تماس گرفت و گفت امام (ره) دوبار نوار سخنرانی شما را گوش داده و از متن و محتوی آن اظهار رضایت نموده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار