تابناک: چرا برخی افراد باید برای انجام یک کارفرهنگی ارزشمند ومعنوی، قانون را که دین نیز بر محترم شمردن آن تاکید کرده زیرپا گذارند و به هشدار یک ارگان قانونی بی‌اعتنایی کنند.
کد خبر: ۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳ 27 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان، دست اندازی ها به حریم و نیز خود آثار تاریخی اصفهان، سابقه ای دیرینه دارد.

گاه به بهانه توسعه شهری و گاه نیز به بهانه رفاه حال عمومی، طرح هایی در دست اجرا قرار می گیرد که حریم آثار تاریخی اصفهان را در معرض تهدید قرار می دهد.

یکی از آثار تاریخی اصفهان که بیش از همه دست خوش این ناملایمات شده است، میدان نقش جهان و آثار تاریخی موجود در آن بوده است.

گاه این دست اندازی ها تا جایی پیش رفته است که میدان نقش جهان را تا آستانه خارج شدن از فهرست آثار ثبت شده جهانی در یونسکو برده است.

امروز مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبری را به رسانه های اعلام کرده است که طی آن ستاد اعتکاف اصفهان بدون کسب مجوز های لازم اقدام به ساخت و ساز غیرقانونی در حریم مسجد امام (ره) میدان نقش کرده است.

وی در مورد جزئیات این خبر گفته است: برخی افراد به بهانه ساخت سرویس بهداشتی برای مراسم اعتکاف در حال انجام کارهای ساختمانی در پشت مسجد امام خمینی (ره) هستند که امری غیرقانونی است.

اللهیاری افزود: همکاران بخش بازرسی میراث فرهنگی به این افراد در زمینه ساخت و ساز غیرقانونی خود تذکر داده اند اما این افراد به تذکر دوستانه همکاران ما بی توجهی کردند و به هین دلیل مجبور شدیم توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی وارد عمل شده و برای جلوگیری از این کار حکم قضایی بگیریم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه ما امیدوار بودیم که این مسئله با توصیه کارشناسان حل شود، بیان داشت: چرا برخی افراد باید برای انجام یک کار فرهنگی ارزشمند و معنوی، قانون را که دین نیز بر محترم شمردن آن تاکید کرده زیرپا گذارند و به هشدار یک ارگان قانونی بی اعتنایی کنند.




الهیاری تاکید کرد: این مسجد خود دارای سرویس بهداشتی به اندازه کافی هست و هم اکنون نیز بیش از توان بافت فرسوده‌اش مورد بهره برداری قرار می گیرد بنابراین علی رغم میل خود مجبور هستیم برای حفاظت از این بنای اسلامی و تاریخی از طریق قانون با افراد تخطی‌گر برخورد کنیم.

گفتنی است؛ علاوه بر این موضوع همواره برگزاری مراسم های مختلف از سوی ارگان ها در این مسجد از سوی سازمان میراث فرهنگی اصفهان مورد نقد قرار گرفته است.

استفاده از سیستم های صوتی با شدت بالا در برخی ایام سال در این مسجد، به کاشی های گنبد های این مسجد آسیب وارد کرده است و این درحالی است که مساجد بزرگی در مرکز شهر اصفهان برای برگزاری چنین مراسم هایی وجود دارد اما اصرار برخی هیئت های مذهبی و ارگان های اصفهان هنوز بروی برگزاری آئین های در این مسجد تاریخی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار