بشنویم و باور کنیم؟!

اجرای طرح جمع آوری ماشین آلات سنگین از معابر اردبیل

این چندمین بار در طول سالهای اخیر است که مسئولان جلوگیری از توقف و تردد ماشین آلات سنگین در سطح شهر اردبیل را مطرح می کنند اما واقعیت این است که ادعای اجرای این طرح همواره شعاری بوده و با موفقیت همراه نبوده است.
کد خبر: ۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ 03 March 2015

رییس اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از اجرای طرح جمع آوری ماشین آلات سنگین از معابر اردبیل خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه های عضو مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری اجرا می شود.

به گزارش تابناک به نقل از سایت اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، محمد باقر حاجیلر افزود: در این طرح از ادامه توقف کامیون ها و کامیونت ها در معابر سطح شهر به ویژه در مبادی ورودی شهر اردبیل جلوگیری می کنیم.

این چندمین بار در طول سالهای اخیر است که مسئولان جلوگیری از توقف و تردد ماشین آلات سنگین در سطح شهر اردبیل را مطرح می کنند اما واقعیت این است که ادعای اجرای این طرح همواره شعاری بوده و با موفقیت همراه نبوده است.

نبود نظارت و جدیدیت مستمر دستگاههای مسئول ، اجرا نشدن قوانین بازدارنده و از همه مهمتر نبود پارکینگ های مجهز و ایمن برای رانندگان خودروهای سنگین در چهار گوشه شهر از جمله دلایل ناکام ماندن طرح جمع آوری خودروهای سنگین از سطح شهر اردبیل بوده است.

با توجه به تعداد قابل ملاحظه جمعیت رانندگان خودروهای سنگین در اردبیل و نبود امکانات و پارکینگ مناسب برای خودروهای سنگین ، شهر اردبیل در مقایسه با اغلب شهرها از لحاظ پارک و تردد خودروهای سنگین در معابر شهر از وضعیت حادتری برخوردار بوده است.

مشکلی که در طول این سالها علاوه بر زدودن رفاه و آسایش مردم ، موجب تخریب گسترده آسفالت معابر شهر نیز شده است زیرا آسفالت نازک ریخته شده در کوچه پس کوچه های اردبیل بتاب تحمل بار کامیونها و تریلی های سنگین را ندارد.

با این حال مسئولان می گویند با همکاری شهرداری اردبیل و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان محل هایی برای پارک خودروهای سنگین و تعمیرگاه هایی برای این خودروها در نظر گرفته شده است و ساماندهی این محل ها و تجهیز آن به امکاناتی از جمله دوربین های مدار بسته و نگهبان نیز در دستور کار قرار دارد.

امیدواریم مسئولان اردبیل ابتدا با الویت قرار دادن احداث پارکینگ های مناسب ، ایمن و ارزان زیرساخت های اجرای طرح جلوگیری از توقف و تردد ماشین آلات سنگین در سطح شهر اردبیل را فراهم کنند و در گام بعدی با فرهنگ سازی وبرخورد جدی و مستمر ، به رانندگان ومالکان این خودروها این عادت ناخوشایند را به سلامتی ترک کنند!


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عارف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
سلام - تا وقتی که در کشور ایران خودروهای سنگینی مثل بیل مکانیکی و لدر و ... بدون شماره گذاری در حال تردد هستند و پلیس نمیتواند جریمه کند همین هست که هست
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار