آیت‌الله مجتهدشبستری در خطبه های نماز عید قربان:

آمریکا را از در بیرون کردیم حالا می‌خواهد از پنجره وارد شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آمریکا را از در بیرون کردیم حالا می‌خواهد از پنجره وارد شود.
کد خبر: ۹۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 24 September 2015

به گزارش تابناک  تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تبریک عید قربان، مناسک حج را یکی از راه‌های تقویت باورهای دینی برشمرد و اظهار داشت: حج از لحاظ ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی منافعی برای مسلمانان دارد و موجب تحول روحی در انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه وحدت مسلمانان در مکه متجلی می‌شود، افزود: اعیاد اسلامی (عید قربان و فطر) دارای دو جهت توجه به پروردگار و معنویت و دیگری وحدت کلمه بین مسلمین بوده و نماز عید قربان و عید سعید فطر مظهر این دو جهت است که امروزه برای جامعه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: عید سعید قربان عید تسلیم شدن در مقابل اوامر پروردگار بوده و از این روز باید درس ایثار، فداکاری و جهاد و تسلیم بگیریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: اقامه نماز اعیاد اسلامی موجب وحدت هرچه بیشتر مسلمانان و ناامید کردن دشمنان است.

آیت‌الله مجتهدشبستری به حوادث اتفاق افتاده از جمله شهادت حجاج ایرانی، آتش‌سوزی چادر حجاج و سقوط جرثقیل اشاره کرد و گفت: این حوادث نشان از ضعف مدیریت رژیم آل‌سعود دارد و آنان کفایت و صلاحیت اداره حرمین شریفین را ندارد.

امام جمعه تبریز در ادامه تعرض و جسارت به مسجدالاقصی و حضور صهیونیست‌ها در قبله اول مسلمانان را محکوم و بیان کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال تقسیم مسجد الاقصی به دو قسم مسلمانان و یهودی از لحاظ زمانی و مکانی است و این توطئه‌ای برای تصرف قبله اول مسلمانان و جسارت به آن است.

وی با بیان اینکه تحرکات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با هدف احاطه آنها بر قبله اول مسلمین است، تبیین کرد: این امر موجب تشویش افکار و جریحه‌دار شدن قلوب مسلمانان شده است و رژیم صهیونیستی بداند از بین رفتنی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه اشاره کرد و گفت: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب در فکر نفوذ به خصوص نفوذ سیاسی ـ فرهنگی است که شناخت توطئه‌های دشمن، تقویت و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌ها این هدف را ناکام خواهد گذاشت.

وی تشریح کرد: دشمن چه برجام به نتیجه برسد و چه نرسد به فکر نفوذ بوده و ما آمریکا را از در بیرون کردیم، حالا می‌خواهد از پنجره وارد شود.

آیت‌الله مجتهدشبستری عنوان کرد: یک عده افراد مغرض و کوته‌فکر درصدد هستند پای آمریکا را به ایران باز کنند و واقعاً این افکار اشتباه، غلط و خطرناک است.

امام جمعه تبریز در پایان تأکید کرد: برای انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیده شده و شهدای زیادی نیز تقدیم انقلاب شده است و روابط عادی با آمریکا خطرناک بوده و این کار زیبنده ملت و دولت ایران اسلامی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار