خرید تضمینی 20 هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی/ذخیره گندم استان تامین است

تاکنون 20 هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی خرید تضمینی شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 09 August 2021

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: این میزان خرید تضمینی گندم به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان اصفهانی خریداری شده که ۹۰ درصد مطالبات آن به گندم کاران پرداخت شده است.

محسن ضیایی افزود:کشاورزان استان اصفهان می‌توانند گندم خود را به ۴۰ مرکز تعاونی روستایی به عنوان مباشر و همچنین دو سیلوی دولتی و ۹ کارخانه آرد سازی تحویل دهند.

پیش بینی می‌شود امسال از ۳۷ هزار هکتار مزرعه زیرکشت گندم در استان اصفهان ۱۶۰ هزار تن محصول تا پایان شهریور برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه، نیازسالانه گندم کشور را بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن برشمرد و گفت: ۵۵۰ هزار تن آن سهم استان اصفهان است.
ضیایی، استان‌های خوزستان و فارس را در تولید گندم از سرآمدان کشور برشمرد و افزود: اصفهان نیز رتبه پنجم در تولید این محصول استراتژیک دارد.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که قیمت آرد گندم ثابت مانده است گفت: به دلیل افزایش دستمزد و اجاره بهای نانوایی، بنا به تصمیم کارگروه آرد و نان استان قیمت نان افزایش یافت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: کمشچه امروز به عنوان قطب نانوایی کشور شناخته می‌شود و به تعدادی از استان‌های کشور روزانه نان صادر می‌کند.

وی گفت: در استان اصفهان هیچ کمبود آرد گندم وجود ندارد و طبق پژوهش‌ها اصفهان جزو استان‌هایی است که باکیفیت‌ترین نان و کم‌ترین دوریز را دارد.

محسن ضیایی به کارخانه‌های وابسته به آرد گندم اشاره کرد و گفت در استان اصفهان کارخانه‌های زیادی ازجمله تولید ماکارونی فعال است که با توجه به سهمیه، آردشان تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار