خانواده های معلولان آزار دیده چه می خواهند؟

کد خبر: ۹۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 18 September 2015
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: موضوع شکنجه معلولان مرکز نگه‌داری آفرینش با جدیت کامل پی گیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، نشستی خبری حول محور آزار و شکنجه معلولان مرکز نگه داری آفرینش واقع در شهرستان فردیس با حضور تعدادی از خانواده های این معلولان و معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

افروز بهرامی، مدیرکل بهزیستی البرز در این نشست اظهار کرد: مرکز آفرینش از سال ۸۰ فعالیت می‌کند و تاکنون چندین بار توسط بهزیستی استان مورد تشویق قرار گرفته اما در فروردین ماه امسال به دلیل انتشار فیلمی مبنی بر آزار و شکنجه سه معلول در این مرکز، بهزیستی استان رای بر تعطیلی مرکز داد و پرونده برای بررسی بیشتر به بهزیستی کشور ارسال شد و در کمیسیون ویژه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تا کنون مدارک و مستندات کافی مبنی بر اینکه معلولان شکنجه می‌شوند و یا با زنجیر بسته می‌شوند، محرز نشده اما به دلیل مطرح شدن شکنجه معلولان در رسانه‌ها و اذهان عمومی و نگرانی خانواده‌ها حکم تعطیلی موقت این مرکز صادر شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم تابع فشار باشیم نمی‌توانیم تصمیمات خود را اجرایی کنیم و بر همین اساس فعلا مرکز را بازگشایی نمی‌کنیم و از خانواده‌های معلولین می‌خواهیم که اگر مدرک جدیدی دارند برای ارائه به ما ارسال کنند.

بهرامی در پایان گفت: سازمان بهزیستی به عنوان متولی حمایت از حقوق معلولان نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا موضوع به بهترین نحو ممکن پیگیری شود و حقوق معلولان این مرکزضایع نشود.

لازم به ذکر است مهم‌ترین خواسته خانواده معلولان از مدیرکل بهزیستی البرز اشد مجازات برای متخلفان این حادثه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار