نخستین جلسه پیچینگ و سفارش ۳۴ طرح‌ منتخب فراخوان تولیدات بیرونی (نمایش‌های خیابانی) تالار هنر با موضوع کرونا، دهه فجر و روز درختکاری، برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰ 28 January 2021

در این جلسه که با حضور اعضای شورای تخصصی تالار هنر، رئیس اداره هنری، تعدادی از مدیران مراکز تخصصی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و مسئولان نهادهای مرتبط در تالار هنر برگزار شد، هنرمندان و صاحبان این طرح‌ها به ارائه آثار خود ‌پرداختند تا حاضران پس از درجه بندی، نسبت به به خرید آن‌ها به منظور اجرا در سطح شهر اقدام کنند.

سعید امامی، مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی و تالار هنر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، در حاشیه این جلسه با بیان اینکه فراخوان تولیدات بیرونی تالار هنر حدود سه ماه پیش منتشر شد، اظهار کرد: برای نخستین بار تالار هنر اصفهان براساس اقتضائات شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در این سطح و با این گستردگی وارد حوزه تولید تئاترهای بیرونی ‌شد.

وی افزود: معمولا نمایش‌هایی که خارج از صحنه متعارف تئاتر اجرا می‌شود، تأثیرگذاری بیشتری در شهر دارد چون در میان مخاطبان عام اجرا می‌شود، در صورتی که تئاترهای صحنه‌ای بیشتر مورد استقبال یک طیف خاص قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی ادامه داد: با توجه به اینکه مراکز و بخش‌های گوناگون سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به تولید نمایش‌های بیرونی نیاز داشتند با همکاری مراکز، فراخوانی برای دریافت تولیدات بیرونی در دو بخش آزاد و موضوعی منتشر کردیم.

امامی با بیان اینکه تالار هنر حمایت از آثار برگزیده بخش آزاد را بر عهده گرفته است، تصریح کرد: در بخش موضوعی نیز موضوعات روز و مناسبت‌های تقویمی از بهمن ۱۳۹۹ تا بهار ۱۴۰۰ را احصا کردیم و در این بخش نیز طرح‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان در این فراخوان به تالار هنر ارائه شد.

به گفته وی، در مجموع ۱۱۸ طرح به دبیرخانه ارسال شده که جلسات ارائه اولیه از سوی هنرمندان با حضور هیئت کارشناسی تالار هنر و همچنین نمایندگان کانون نمایشگران خیابانی (بهمن گرامی و پویان عطائی) برگزار شده است.

مدیر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی خاطر نشان کرد: در این جلسات با انجام پایش اولیه، طرح‌هایی که اجتماع ایجاد می‌کرد و امکان اجرای آنها در وضعیت فعلی شیوع کرونا وجود نداشت و آنهایی که از نظر فنی و محتوایی کیفیت قابل‌قبولی نداشت رد شد و در نهایت، ۳۴ طرح انتخاب و وارد مرحله پیچینگ شد.

امامی با اشاره به حضور مدیران بخش‌های گوناگون این سازمان در جلسات پیچینگ تصریح کرد: مدیران دستگاه‌هایی مانند اداره‌کل بهزیستی، شرکت آب و فاضلاب، اداره‌کل زندان‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و سایر دستگاه‌ها نیز که مخاطب این آثار هستند، در این جلسات این طرح‌ها را خریداری می‌کنند. در واقع فرم‌های سفارش اثر در اختیار تمام مدیران حاضر قرار می‌گیرد که می‌توانند تعداد اجرای آثاری که می‌پسندند را در آنها یادداشت و طرح‌ها را خریداری کنند.

وی ادامه داد: در نهایت پس از انتخاب و فروش آثار منتخب، این آثار وارد مرحله بازبینی می‌شود و هیئت کارشناسی تالار هنر ارائه‌دهندگان طرح‌ها را برای برطرف کردن نقص‌های احتمالی یاری می‌کنند تا به کیفیت قابل‌دفاعی برای اجرا در سطح شهر برسند.

مدیر تالار هنر با بیان اینکه فهرست این ۳۴ طرح به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارائه شده است، گفت: تعاملی با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داشته ایم تا فرآیند اخذ مجوز ۳۴ طرح‌ برگزیده تسهیل و با سرعت بیشتری انجام شود. امیدواریم از دهه فجر امسال تا پایان بهار سال ۱۴۰۰ شاهد اجرای این طرح‌های منتخب در شهر اصفهان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار