اداره کل مدیریت بحران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:

هشدار درباره وقوع تندباد و گرد و خاک در استان

تداوم این پدیده با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری با احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای همراه با گرد و غبار و خاک و کاهش دید ناشی از آن طی مدت مذکور پیش‌بینی شده است
کد خبر: ۹۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 06 September 2015
اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان در خصوص وقوع تندباد و گرد و خاک در استان هشدار داد.  

 به گزارش تابناک خوزستان، در این اطلاعیه‌ای خطاب به فرمانداران شهرستان‌های خوزستان آمده است: "با توجه به هشدار سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی وقوع رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در سطح استان به خصوص در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان از بعد از ظهر یکشنبه (روز جاری) و طی روز دوشنبه مورخ 16/6/94، تداوم این پدیده با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری با احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای همراه با گرد و غبار و خاک و کاهش دید ناشی از آن طی مدت مذکور پیش‌بینی شده است.

  در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران و سایر مسئولان مربوطه آمده است: خواهشمند است دستور فرمایید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم، کنترل و بازدید و بررسی سیستم‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی و شبکه برق‌رسانی، نظارت بر وضعیت سیل بندها و پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیر در صورت ضرورت با هماهنگی دستگاه های اجرایی ذی‌ربط شهرستان طبق ضوابط اقدام کنند.   همچنین در جهت اطلاع‌رسانی به همشهریان به خصوص کشاورزان، دامداران، عشایر، سالمندان، کودکان، افراد دارای مشکلات تنفسی، مسافران، همشهریان ساکن در مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه جهت رعایت اصول ایمنی و نکات بهداشتی و اتخاذ سایر تدابیر لازم و مورد نیاز جهت پبشگیری و یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدام لازم معمول و گزارش اقدامات را به این اداره کل ارسال نمایند."

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان هم از پیش بینی گرد و خاک با منشأ تندبادهای لحظه ای در این استان خبر داد.

کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: بررسی مدل های عددی و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده ناپایداری های جوی در استان تا پایان هفته جاری است.

وی افزود: ضمن وقوع تندبادهای لحظه ای در استان، در ارتفاعات زاگرس و بخش های شرقی استان نیز از اواخر وقت امروز تا سه روز آینده شاهد رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید خواهیم بود.

مدیر کل هواشناسی استان خوزستان تصریح کرد: وقوع گرد و خاک ناشی از تندبادهای لحظه ای در اکثر نقاط استان نیز پیش بینی می شود.

بهادری در پایان ادامه داد: پیش بینی می شود تا با این تندبادها حداکثر سرعت باد به ۸۰ کیلومتر در ساعت و حداقل دید به یک کیلومتر برسد. البته میزان شدت و ضعف آن در نقاط استان مختلف خواهد بود.

 ماه گذشته نیز در برخی شهرهای استان شاهد طوفان و گرد و خاک بودیم. که در اثر آن اغلب سیستم های خدمات رسان در برخی شهرها مانند رامهرمز آسیب دید که از جمله آنها می توان به آسیب صد درصدی سیستم برق رسانی و آب رسانی اشاره نمود.  بگفته رئیس کمیته بحران شهرستان رامهرمز در مجموع،  400 - 500نقطه دیگر آسیب دیدند. طوفان در رامهرمز یکصد پایه و ترانس برق را از جا درآورد. بر اساس براوردها طوفان ماه گذشته در رامهرمز، بالغ بر 20 میلیارد تومان به این شهرستان خسارت وارد کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار