بندرعباس رکورددار بیشترین بار ترافیکی استان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان گفت: در سال 94، تعداد 6 میلیون و657 هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 25 August 2015
 به گزارش تابناک، علیرضا مجرد ظهر امروز طی نشستی خبری اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه تردد شمار برخط راه‌ها در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان، آمار کل تردد در این مدت 6 میلیون و 657 هزار و 451 وسیله نقلیه است که 31 درصد از کل این تردد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده که محور بندر شهید رجایی – بندرعباس با 712 هزار و 225 وسیله نقلیه، بیشترین تردد وسایل نقلیه سنگین را داشته است.
 
وی افزود: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح راه‌های مواصلاتی استان معادل 160 وسیله نقلیه در ساعت بوده، ضمن اینکه بیشترین نرخ این جریان ترافیکی مربوط به محور بندر شهید رجایی – بندر عباس با نرخ جریان تردد 957 وسیله نقلیه در ساعت بوده است.
 
مجرد سرعت متوسط تردد در شبکه راه‌های دارای تردد شمار استان در مدت مذکور را 76 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت متوسط در این مدت 95 کیلومتر در ساعت مربوط به محور بندرعباس - سه راهی چاه شیرین بوده است.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان افزود: کم‌ترین نرخ جریان ترافیک در این ایام با 16 تردد وسیله نقلیه در ساعت مربوط به محور لامرد – سه راهی چهوو بوده است، حتی 10 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مجاز مربوط به محور بندرعباس - بندر شهید رجایی با 205 هزار و 576 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.
 
قابل ذکر است، از مجموع کل تردد 9 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور بندرعباس – سه راهی چاه شیرین با  68 هزار و 742 وسیله نقلیه به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار