آيت‌الله سعيدي:

نمادهاي شهري بايد سادگي و معنويت داشته باشند

نماد شهري علاوه بر جاذبه بايد سادگي و معنويت لازم را داشته باشد و سبك زندگي سازندگان آن نمادها نيز بسيار مهم است زيرا در ساخت كعبه حضرت ابراهيم نيز مي‌توانست از كارگران استفاده كند اما خودش براي ساخت كعبه اقدام كرد.
کد خبر: ۸۱۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲ 23 August 2015
به گزارش تابناک قم، آيت‌الله سيد محمد سعيدي در آئين اختتاميه نخستين جشنواره ملي نمادهاي شهري رضوي كه امروز در مركز همايش‌هاي شهرداري قم برگزار شد، با تأكيد بر اينكه خداوند متعال نمادهاي مشخصي را براي دين مبين اسلام در نظر گرفته است مطرح كرد: نماد توحيد و وحدت الهي كعبه است كه با طرحي ساده قرن‌ها پيش به دست حضرت ابراهيم ساخته شده اما هر ساله بر ارزش اين بنا افزوده مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه از نظر دين مبين اسلام نگاه به كعبه همانند عبادت خداوند است اظهار كرد: اگر به صورت مستمر به تصويري نگاه نگاه كنيم از آن تصوير خسته مي‌شويم و اين امري طبيعي است اما اين موضوع در مورد ساختمان كعبه صدق نمي‌كند.

امام جمعه قم خاطرنشان كرد: نمادهايي كه در شهرها و جاده‌ها ايجاد مي‌شود علاوه بر جاذبه بايد سادگي و معنويت لازم را داشته باشد و سبك زندگي سازندگان آن نمادها نيز بسيار مهم است زيرا در ساخت كعبه حضرت ابراهيم نيز مي‌توانست از كارگران استفاده كند اما خودش براي ساخت كعبه اقدام كرد.

وي از ائمه اطهار(ع) به عنوان نمادهايي براي هدايت مردم ياد كرد و افزود: در طول تاريخ بزرگان ديني از نمادهاي مختلفي براي تبيين جايگاه اسلام استفاده كرده‌اند و اين راهكار تاثير مهمي در گسترش معارف اسلامي در جوامع مختلف داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار