یک زنگ ورزش واقعی در شیراز

رئیس اداره تربیت بدنی آموزش‌وپرورش فارس گفت: طرح «کلاس درس تربیت‌بدنی» برای نخستین بار در سطح استان، در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۹۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:آیت دهقان  ضمن اشاره به اقدامات اداره متبوع در هفته تربیت‌بدنی اظهار داشت: طرح «کلاس درس تربیت‌بدنی» سه‌شنبه برای نخستین بار در سطح استان در مدرسه ابتدایی دکتر حسابی واقع در ناحیه یک آموزش‌وپرورش شیراز اجرا می‌شود.

وی افزود: طبق طرح مذکور که در یک سالن 200 متری اجرا خواهد شد، حرکات بنیادین ورزشی همچون دویدن، لی لی کردن، پریدن، راه رفتن صحیح، ضربه زدن، مهارت های حسی و حرکتی و... به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

دهقان همچنین گفت: برای اجرای این طرح، وسایل ورزشی مخصوص مقطع ابتدایی همچون دیواره صخره‌نوردی، نردبان افقی، طناب و تخته آویزان و... تعبیه‌شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح هم‌زمان تمام دانش آموزان یک کلاس در زنگ ورزش، فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات ساختاری به دلیل فقر حرکتی در جامعه بسیار و طرح کلاس درس تربیت‌بدنی نیز برای مقابله با این مشکل ایجادشده که قرار است در 12 مدرسه شیراز انجام شود.

دهقان همچنین از اجرای طرح «مدرسه پویا» نیز خبر داد و گفت: این طرح نیز در ادامه طرح حیاط پویا اجرا می‌شود و طی آن دیواره بیرون و داخل و راهرو مدرسه رنگ‌آمیزی و نقاشی شده تا محیطی شاداب ایجاد شود.

رئیس اداره تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش فارس افزود: در این طرح نیز یکی سری وسایل ورزشی در حیاط مدرسه تعبیه می‌شود.

وی اضافه کرد: برنامه ما این است که در این طرح و در یک ماه آینده در هر ناحیه 2 مدرسه را افتتاح کنیم.

به گزارش فارس هفته تربیت‌بدنی از 26 مهرماه در کشور آغازشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار