رتبه پانزدهم همدان ازنظرتعداد آزادگان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: از نظر تعداد شهدا استان همدان رتبه دوازدهم، در تعداد جانبازان رتبه سیزدهم و در تعداد آزادگان رتبه پانزدهم را در کشور دارد.
کد خبر: ۷۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸ 14 August 2015
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: از نظر تعداد شهدا استان همدان رتبه دوازدهم، در تعداد جانبازان رتبه سیزدهم و در تعداد آزادگان رتبه پانزدهم را در کشور دارد.

به گزارش فارس،ناصر عارف درجمع آزادگان استان همدان با بیان اینکه یک سالک برای رسیدن به حقیقت مسیری را طی می‌کند که این مسیر گفتنی نیست، اظهار کرد: آزادگان در دوران اسارت مسیر به سوی حقیقت را با گوشت و پوست و استخوان لمس کردند.

وی با اشاره به اینکه ما فقط شجاعت‌ها و رشادت‌های آزادگان در دوران اسارت را شنیده‌ایم، افزود: صبوری، تلاش و مقاومت شکست‌ناپذیر این عزیزان در اردوگاه و دوران اسارت ستودنی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تاکید بر اینکه نمی‌توان درباره آزادگان به راحتی حرف زد، ابراز کرد: آزادگان تجربه‌هایی دارند که قابل انتقال نیست.

وی با اشاره به 8 هزار شهید استان همدان خاطرنشان کرد: استان همدان 17 هزار جانباز و یک‌هزار و 39 آزاده را از دوران هشت سال دفاع مقدس به یادگار دارد.

عارف عنوان کرد: از نظر تعداد شهدا استان همدان رتبه دوازدهم، در تعداد جانبازان رتبه سیزدهم و در تعداد آزادگان رتبه پانزدهم را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه جوان‎ترین آزاده در استان همدان حسین ربانی نام دارد، افزود: این آزاده سرافراز در تاریخ اول مهر 52 متولد و در تاریخ 20 شهریور 65 اسیر شد و در تاریخ اول شهریور 69 پس از 47 ماه اسارت به آغوش وطن بازگشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدانبیشترین مدت اسارت در استان همدان را دوران اسارت علی‌اکبر عبدالمحمدی عنوان کرد و گفت: آزاده سرافراز عبدالمحمدی در تاریخ ششم مهر 58 به اسارت درآمد و در تاریخ 25 مرداد 69 پس از تحمل 131 ماه اسارت در اردوگاه‌ها به وطن بازگشت.

وی تعداد آزادگان دوران ستمشاهی در استان همدان را 27 آزاده برشمرد و افزود: 11 نفر از عزیزان آزاده در استان همدان به شهادت رسیده‌اند.

عارف خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 63 نفر از آزادگان نیز در استان همدان به دیدار حق شتافتند و مرحوم شدند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار