مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛

۱۵ هزار هکتار از اراضی مناطق جنوب استان آلوده به ملخ صحرایی است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: ۱۵ هزار هکتار از اراضی مناطق گرمسیری و جنوب استان آلوده به ملخ صحرایی است.
کد خبر: ۷۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 07 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیامک بیگی اظهار داشت: هم اکنون مناطقی از شهرستان های دهلران و آبدانان به این آفت آلوده است.

وی افزود: میزان آلودگی ها در شهرستان دهلران بیش از هشت هزار هکتار معادل ۹۰ درصد کل آلودگی های استان بوده که می توان گفت اراضی آفت زده این شهرستان پاکسازی و هجوم ملخ ها کنترل و مهار شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: هم اکنون نیز افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی و بیابانی منطقه مورموری آبدانان به ملخ های صحرایی آلوده شده که گروه های امحا و مهار در حال مبارزه با این آفت در مورموری آبدانان هستند.

بیگی با بیان اینکه ۲ نقطه نزدیک به خاک ایران در کشور عراق توسط کارشناسان جهادکشاورزی مورد پایش قرار گرفت، افزود: در این نقاط حجم ملخ ها زیاد نیست و با توجه به گرمای زیاد مناطق بیابانی و مرتعی عراق و کاهش منابع غذایی و آبی عمده کلونی های ملخ ها به سمت نقاط مرزی ایران از جمله استان ایلام پرواز کرده اند.

وی در مورد مبارزه هم توضیح داد: تاکنون هشت تن سم خالص برای نابودی ملخ ها مصرف شده و حدود پنج تن دیگر ذخیره شده در استان ایلام موجود است و عملیات سمپاشی از طریق زمینی و هوایی انجام می گیرد و یک هواپیمای دیگر نیز فردا وارد استان شده و با افزایش هواپیماها به ۲ فروند روند مبارزه با این آفت تسریع می باید.

وی پیش بینی کرد: روند مهار و نابودی ملخ های مهاجم در استان ایلام تا هفته آینده به اتمام می رسد ولی رصد و پایش ورود یا کشف دسته جات جدید ملخ ها در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق مرزی کماکان ادامه می یابد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار