تابناک: در چند روز اخیر برخی منابع رسمی و غیر رسمی از مطلبی خبردادند که به نوعی از تحقق نخستین گام های انقلاب اسلامی در سطح ورزش نوید می دهد.
کد خبر: ۷۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 12 August 2015

در چند روز اخیر برخی منابع رسمی و غیر رسمی از مطلبی خبردادند که به نوعی از تحقق نخستین گام های انقلاب اسلامی در سطح ورزش نوید می دهد.

 "اندونزی برای بدمینتون باز اسرائیلی که قرار بود هفتۀ آینده در مسابقات قهرمانی جهان در این کشور آسیای جنوب شرقی شرکت کند، ویزا صادر نکرد. میشا زیلبرمن که ۲۶ سال دارد و در بازی‌های المپیک سال ۲۰۱۲ در لندن به نمایندگی از رژیم صهیونیستی شرکت کرده بود، هفته‌های اخیر را در سنگاپور به تمرین و انتظار برای موافقت با درخواست ویزای خود گذرانده تا شاید بتواند در این مسابقات حضور پیدا کند.

با این حال علی رغم تلاش چند ماهه‌ زیلبرمن برای کسب مجوز ورود به اندونزی، زیلبرمن با درخواست وی برای صدور ویزا موافقت نکرده است.

زیلبرمن در صفحه‌ی فیس بوک خود نوشته است: «بعد از ۶ ماه نامه‌نگاری و ارسال تمام مدارک درخواستی و بعد از اینکه به سنگاپور رسیدیم به ما جواب نه می‌دهند، پس از دو هفته انتظار برای صدور ویزا در سنگاپور احتمالاً می خواهند به جای مسابقات قهرمانی جهان مرا به کشورم بفرستند».

این مسابقات قهرمانی که چند هفته به طول می‌انجامد و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای ورزش بدمینتون به حساب می‌آید روز دوشنبه آغاز خواهد شد. در این میان یونی کارتیکا، سخنگوی انجمن بدمینتون اندونزی، نیز خبر صادر نشدن ویزا برای میشا زیلبرمن را تأیید کرده است.

هنوز گزارشی دربارۀ دلایل این اقدام از سوی مقامات ذی ربط در جاکارتا دریافت نشده است. اندونزی که بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان دارد با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارد و اسرائیلی‌هایی که قصد سفر به این کشور آسیای جنوب شرقی را داشته باشند باید ویزای ویژه در بانکوک یا سنگاپور بگیرند و سپس با موافقت مقامات اندونزیایی وارد این کشور شوند.”

نکته قابل توجه این خبر این است که سالیان سال است، به واسطه اینکه جمهوری اسلامی ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد، حاضر به مسابقه برابر نماینده این رژیم نیست و از همین رو این اتفاقات حاشیه های مختلفی همراه داشته است.

البته این اتفاق تنها منوط به ایران نبوده و در سال های دور، کشورهای عربی هم مدتی به خاطر کنشی که با نماینده این رژیم غاصب داشتند، حاضر به مسابقه برابر این تیم نبودند و از همین رو بعد از مدتی، فدراسیون فوتبال این رژیم غاصب، با وجود اینکه سوم آسیا به حساب می آمده، مدتی تعلیق می شود و سپس به اروپا منتقل می شود!

حالا چنین اقدام صورت گرفته، از سوی کشور اندونزی را باید نوعی تأثیرگرفتن از این حرکت جمهوری اسلامی دانست، البته اگر در چند روز آینده لابی ها قدرتمند صهیونیستی نتواند کارساز باشد!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار