قم عزادار صادق آل محمد(ص)

امسال نیز همچون سال‌های گذشته دسته‌ عزاداری با حضور آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 11 August 2015
به گزارش تابناک قم، بیشتر نقاط شهر قم به حرم کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران در روز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سیاهپوش شده است و پرچم های مشکین مزین به نام مقدس امام جعفر(ع) بر فراز دیوارهای اماکن متبرکه خودنمایی می کند.

صحن و سرای حرم کریمه اهل بیت(ع) امروز مملو از زائران، دلدادگان و اردتمندان به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که با برپایی دسته‌های عزاداری از نقاط مختلف شهر خود را به این حرم مقدس رسانده، تا ارادت خود را به بنیانگذار مکتب تشیع نشان دهند و در اندوه شهادت امام جعفر صادق (ع) شرکت کنند.

مسلمانان خارجی مقیم قم نیز با برپایی های آیین های عزاداری سنتی در حرم مطهر ، عشق و علاقه خود را به حضرت امام صادق (ع) نشان می دهند. 

در بیوت آیات عظام تقلید و دفتر رهبر معظم انقلاب درقم نیز به همین مناسبت ، مجالس سوگواری برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن امام همام را بیان می کنند. 

همچنین دسته‌ عزاداری همچون سال‌های گذشته با حضور آیت‌الله وحید خراسانی و خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم حضور داشت.

لازم به ذکر است همزمان با شب و روز شهادت امام ششم شیعیان حضرت صادق(ع)، مراسم سوگواری جعفری در بقاع متبرکه شاخص قم در حال انجام است و آستان مقدس امامزادگان سید علی(ع)، جعفر شهید(ع)، شاه سید علی(ع)، ابراهیم(ع)، سید معصوم(ع) و... میزبان زائران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار