تحقق شعار رونق تولید نیازمند نگاه متفاوت به استعدادهای جوانان است

تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو عیات علمی و مدیر کارآفرینی دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: تحقق شعار سال مبنی بر 'رونق تولید' نیازمند تغییر نگاه های موجود و تمرکز بر شکوفا کردن استعدادهای جوانان است.
کد خبر: ۷۳۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 09 April 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- امین میرزاخانی افزود: استعدادهای بیشماری در دانشگاه های کشور وجود دارد که اگر مهارت های لازم را فرا گیرند و بخوبی حمایت شوند، می توانند در فضای کارآفرینی و رونق تولید، کشور را از وضعیت فعلی رهایی بخشند.
وی ادامه داد: فضای کنونی کشور این فرصت را در اختیار جوانان با استعداد قرار داده تا از تهدیدات موجود فرصت سازی کنند و با تمرکز بر توان و دانش خود در رونق تولید داخلی گام های موثری بردارند.
میرزاخانی، نبود فرهنگ کارآفرینی در مراکز دانشگاهی را از موانع موفقیت در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی کشور دانست و گفت: بی شک جوانان در موقعیتی هستند که نیاز به دلگرمی و حمایت مسئولان دارند و اگر فرهنگ کارآفرینی در بین مسئولان شکل گیرد، چشم انداز روشنی برای کشور می توان متصور شد.
این استاد دانشگاه که تاکنون به همراه دانشجویان خود توانسته است 5 اختراع را ثبت و تجاری سازی کند، رمز موفقیت مجموعه خود را در نگاه متفاوت دانست و افزود: جوانانی که صاحب ایده و فکر هستند دنبال عملیاتی کردن و تجاری سازی ایده های خود بروند، زیرا مهمترین نیاز امروز کشور تبدیل همین ایده ها به کالا و خدمات است.
میرزاخانی با بیان اینکه کارآفرینی به معنای پول زیاد داشتن نیست، تصریح کرد: کارآفرینی گرچه به همت بالا نیاز دارد اما با همان اندک پول هم می توان با نگاه رفع مشکلات اطراف خود ایده پردازی کرد و سپس برای تحقق آن تلاش کرد.
وی که به همراه 2 تن از دانشجویانش پس از 2 سال تلاش، دستگاه وزن کشی رشته آشی را اختراع و به مرحله تجاری سازی رسانده است به جوانان توصیه کرد با هدف رفع مشکلات موجود در جامعه ایده پردازی کنند تا به موفقیت مدنظرشان برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار