یک میلیون نهال در چهارمحال و بختیاری غرس می شود

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از غرس یک میلیون نهال مثمر و غیرمثمر با همکاری جهادکشاورزی و منابع طبیعی استان در هفته منابع طبیعی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ 26 February 2019
به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی مقدم در جلسه نهضت سبز استان افزود: این گونه درختان از جمله گونه های کم آب بر و متناسب با موقعیت استان از جمله زبان گنجشک، کبوده ، افرا، سرو نقره ای و خمره ای، انجیر، انار وحشی و بادام توزیع و در سطح استان غرس می شود.
وی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی با عنوان 'منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی' اظهار داشت: عوامل طبیعی و انسانی از جمله سیل، رانش زمین که برگرفته از بهره برداری بی رویه و غیرکارشناسی از منابع طبیعی است، بزرگترین تهدید برای منابع طبیعی است.
محمدی مقدم افزود: در جامعه کنونی بهره برداری غیرکارشناسی و غیراصولی در راستای توسعه در حوزه های مختلف یک تهدید برای منابع طبیعی و محیط زیست است.
وی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در کنار توسعه تاکید کرد و گفت: پیشرفت و توسعه استان نباید بلای جان منابع طبیعی و محیط زیست شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال وبختیاری گفت: توسعه ای که در استان شکل می گیرد باید بر مبنای توسعه همه جانبه و بدون ورود خسارت به عرصه های طبیعی باشد.
وی با تاکید بر توسعه و ترغیب فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه افزود: استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله آموزش و پرورش، تریبون نمازجمعه و رسانه ها و همچنین بخش خصوصی و دهیاری و شهرداری ها در حفظ منابع طبیعی مهم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند همکاری بخش خصوصی، دولتی و مشارکت مردم و مسئولان است.
ذبیح الله غریب افزود: نگهداری و حراست از منابع خدادادی نیازمند یک برنامه اجرایی و افزایش مشارکت دستگاه های مرتبط و مردم می باشد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز اشاره به اینکه درصد زیادی از بهره برداران از عرصه های طبیعی روستاییان هستند، افزود: ایجاد اشتغال و فرهنگ سازی در ا ستفاده بهینه از عرصه های طبیعی ضروری است.
ملک محمد محمودیان اظهار داشت: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 146 روستای استان تهیه شده و با تائید در شورای برنامه ریزی اجرایی خواهد شد.
وی گفت: این برنامه در راستای توسعه پایدار روستاها، بر پایه منابع طبیعی و محیط زیست با نگاه مشارکت مردم اجرا می شود.
هم اکنون 150 شرکت تعاونی روستایی و 6 اتحادیه روستایی در استان فعال است.
برنامه های های هفته منابع طبیعی همه ساله از 15 تا 21 اسفندماه با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه زمینه های مشارکت مردم در حفظ منابع خدادادی برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار