حسین فروزان:

آغاز پروازهای آزمایشی فرودگاه ماکو در سال 94

به گفته مدیرعامل منطقه آزاد ماکو: با احداث برج مراقبت و ترمینال، مراحل اصلی احداث فرودگاه ماکو به پایان رسیده و در سال جاری عملیات پرواز آزمایشی فرودگاه منطقه آزاد ماکو انجام می گیرد.
کد خبر: ۷۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 03 August 2015

      به گزارش خبرنگار استان تابناک آذربایجان غربی، حسین فروزان گفت: عملیات احداث فرودگاه ماکو از سال 1372 آغاز شده بود و با اجرای مجدد، هم اکنون در مرحله احداث برج مراقبت و ترمینال قرار دارد.
وی اضافه کرد: پیش از این عملیات احداث فرودگاه به دلیل برخی مسائل متوقف شده بود که پس از ایجاد منطقه آزاد ماکو و با توجه به نیازهای مردم به راه اندازی پروازهای بین المللی، سازمان منطقه آزاد ماکو اقدام به پیگیری احداث آن کرد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون مراحل احداث پروژه در پنج بخش عوامل پروازی، سازه سقف ترمینال، برج مراقبت، ساختمان تکنیکال بلوک و ساختمان ترمینال در دست اجراست، اظهار کرد: بر اساس آخرین بازدیدها، هم اکنون لایه دوم آسفالت سطوح پروازی به اتمام رسیده است.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو ادامه داد: برج مراقبت فرودگاه دارای 33 متر ارتفاع از سطح زمین و در دو طبقه با اسکلت فلزی به مساحتهای 75 و 80 متر مربع می باشد که از شهریور 93 عملیات اجرایی آن به اجرا در آمده و فعالیت های مربوط به بتن ریزی این برج و سازه فلزی طبقات آن به اتمام رسیده و عملیات نازک کاری آن آغاز شده است.
فروزان گفت: پروژه احداث سازه های سقف ترمینال که شامل استقرار 70 ستون در ابعاد متنوع، بافت سازه سقف به مساحت 700 متر مربع و اجرای پوشش سقف می باشد از اواخر اسفند 93 آغاز شده و هم اکنون استقرار سطوح های آن به پایان رسیده و ساخت سازه سقف آن نیز در دهه اول مرداد به پایان رسیده و آماده اجرای پوشش سقف است.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو، هفتمین منطقه آزاد کشور به شمار می رود که در منتهی الیه شمال غربی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار