رئیس کمیته ورزش همگانی فراکسیون مجلس:

کفاشیان برود فوتبال درست می‌شود

تابناک:‌ پس از شکست ایران برابر عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا منصوری بیدکانی، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی تأکید داشت که رفتن کفاشیان راه چاره فوتبال کشور است.
کد خبر: ۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ 23 January 2015
به گزارش تابناک، پس از شکست تیم ملی ایران برابر عراق در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا واکنش‌های بسیاری علیه عملکرد مدیریتی و فنی تیم ملی و فدراسیون فوتبال صورت گرفت، از جمله این واکنش‌ها نامه منصوری بیدکانی، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی است. وی در نامه ای که از شبکه‌های اجتماعی انتشار داده شده بود، خواستار برکناری علی کفاشیان از سمت ریاست فدراسیون فوتبال شد. متن نامه به شرح زیر است:

" جناب آقای گودرزی، وزیر محترم ورزش و جوانان، تا بیش از این بوی تعفن فوتبال ما که ناشی از عملکرد شخص رئیس فدراسیون فوتبال است به مشام جهانیان نرسیده اقدامی بفرمایید چون این موضوع قطعا دامان وزارت ورزش را خواهد گرفت تا دیر نشده از قدرت وزارت ورزش استفاده کن و این فرد ضعیف که با هزار ترفند حاضر به واگذاری صندلی ریاست نیست را از فوتبال جدا نمایید.

در ضمن اگر فیفا می‌خواهد دخالت کند به خاطر این است که فرد ضعیفی مثل ایشان برای آن‌ها بهتر است، لذا بدون توجه به فیفا اقدام فرمایید.

با تشکر منصوری بیدکانی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی"

نامه منصوری در همان دقایق نخست به نقل محافل و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد، خیلی از افراد معتقد بودند که چنین صحبت‌هایی از روی احساس بوده و اگر تیم ملی ایران برابر عراق پیروز می‌شد به هیچ عنوان این صحبت‌ها مطرح نمی‌شد، از سوی دیگر افرادی نیز این نامه را سرآغازی برای ایجاد تغیرات در فدراسیون فوتبال و رفتن کفاشیان خواندند.

مجید منصوری بیدکانی در گفت‌وگو با تابناک پیرامون این نامه گفت: در چند سالی که کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال بوده، پیشرفت قابل توجهی نه در سطح ملی و نه در سطح جهانی صورت نگرفته و بخش پایه نتایج دلچسبی حاصل نشده که این مسئله بیانگر این است که کفاشیان در بحث ریاست ضعیف عمل کرده و وی به دنبال این است که به هر نحوی بر مسند ریاست باقی بماند. از همین رو باید برای حیف و میل نشدن بیت‌المال کفاشیان را کنار بزنیم و او را برکنار کنیم

وی افزود: متأسفانه خیلی افراد می‌گویند که با برکناری کفاشیان فیفا فدراسیون را تعلیق می‌کند، به اعتقاد من تعلیق فدراسیون به برکناری کفاشیان می‌ارزد. ما که ترسی از فیفا نداریم، کی روش نوچه فیفا است و با استفاده از ارتباطاتش با بلاتر رنکینگ ایران افزایش می‌یابد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کفاشیان نمی‌واند کاری برای فدراسیون انجام دهد و از همین رو باید برکنار شود، او شخص شایسته‌ای برای فدراسیون فوتبال نیست. ما در مجلس شورای اسلامی این وظیفه را داریم که برابر هدر رفت بودجه ایستاده و نگذاریم که فوتبال به یغما برود.

وی ادامه داد: بالأخره برخی از قوانین ما با قوانین بین‌المللی منافات دارد و به خاطر خیلی از مسائل مثل اسلام نمی‌توانیم همه قوانین را اجرا کنیم، از همین رو قرار نیست هر چه فیفا می‌گوید ما اجرا کنیم، باید یک بار هم که شده خلاف قوانین بین‌المللی عمل کرده و کفاشیان را برکنار کنیم.

منصوری بیدکانی با تأکید بر اینکه برکناری کفاشیان مسئله دخالت در عملکرد فدراسیون و یا ورود افراد سیاسی به ورزش نیست، بیان کرد: وزارت ورزش ایران بودجه‌ای را برای فدراسیون در نظر گرفته که رئیس فدراسیون به خوبی نمی‌تواند از آن استفاده کند از همین رو ما باید برابر این مسئله به‌ایستیم.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعلیق فدراسیون بهتر از این است که ما باج بدهیم به افرادی مثل کی‌روش و کفاشیان، من به عنوان یک نماینده مجلس اگر وزیر ورزش کشور بودم، حتی تعلیق فدراسیون و استعفا از وزارت را بر جان می‌خریدم و پیش از بازگشت تیم ملی به ایران کفاشیان را از سمت ریاست فدراسیون فوتبال برکنار می‌کردم.

وی تأکید کرد: قرار نیست هر سال کفاشیان نتیجه نگیرد و ما با هدر دادن منابع به او فرصت دهیم، مگر این پول‌هایی که برای تیم ملی هزینه می‌شود بیت‌المال نیست؟

وی با بیان اینکه تنها راه نجات فوتبال ما برکناری کفاشیان است، افزود: کفاشیان اگر بخواهد بر مسند ریاست فدراسیون بماند، فوتبال ما پیشرف نمی‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار